سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

ایران با اقتدار در عرصه های علمی پیشرفت کرده است

امام جمعه دماوند گفت: امروز ملت ایران با وجود تحریم ها با اقتدار توانسته به انرژی صلح آمیز هسته ای و بومی سازی آن دست یابد و در عرصه فناوری، پزشکی و ... به ظرفیت های بالایی برسد.

حجت الاسلام والمسلمینˈمحمد علاءالدینیˈ در در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اهمیت میدان مذاکره با غرب، افزود: یکی از مهمترین موضوع های مورد توجه در مذاکره ایران با آمریکا، نوع عمل و نگرش ما در مقابل انتظارات و دیدگاههای غرب است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی ایران، گفتمان انقلاب اسلامی را در مذاکره با غرب فراموش نکند، اظهار کرد: ایران با پیروزی انقلاب سبب بیداری اسلامی در تمام کشورهای مسلمان جهان شد، پس نباید در میدان مذاکره اندیشه ها و انتظارات امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی تضعیف شود.

امام جمعه دماوند بر حفظ وحدت و همدلی در بین ملت های مسلمان و ایران تاکید کرد و گفت: ملت ایران هیچگاه سابقه آمریکا و اقدامهای خصمانه اش را در دوران قبل و بعد از انقلاب فراموش نمی کند که یکی از این اقدامها را می توان القای طرح کاپیتولاسیون دانست.

وی به حادثه هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه 88، تحریم های اقتصادی و ... علیه ایران از سوی غرب اشاره و بیان کرد: استکبار ستیزی حقیقتی است که در هیچ جا به خصوص در آیات و روایات معنا و مفهوم ندارد و ما نیز نباید کاری کنیم که سلطه دشمنان بر ما ایجاد شود.

حجت الاسلام علاءالدینی افزود: طبق نظر کارشناسان حتی 30 درصد از مشکلات اقتصادی موجود در ایران به واسطه تحریم ها شکل گرفته و این نشان می دهد گرچه تحریم غرب علیه ایران سخت است، ولی همین اتفاق برای ملت ما به یک فرصت تبدیل شده است.

امام جمعه دماوند گفت: باید در مذاکرات ایران با غرب به گونه ایی رفتار شود که اقتدار ایران اسلامی و باورهای دیرینه آن نسبت به آمریکا و احساسات ملت ایران در مورد استکبارستیزی غرب با شعار ˈمرگ بر آمریکاˈ حفظ شود./س


برچسب ها: ایران ، علمی ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.