سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام یخ نوردان ایرانی به المپیک زمستانی روسیه؛

تقدیر از علی پور، قهرمان سنگنوردی

مسعود زینالی و زهره عبداله خانی در المپیک زمستانی 2014 روسیه شرکت می کنند.

هادی صابری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: 2 نفر از یخ نوردان کشورمان بنام مسعود زینالی و زهره عبداله خانی در المپیک سوچی روسیه که در سال 2014 میلادی برگزار خواهد شد اعزام می شوند.

دبیر فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: این نفرات به علت عملکرد بهتر در مسابقات قبلی (کره جنوبی) انتخاب و اعزام خواهند شد.

صابری در ادامه گفت: زینالی و عبدالله خانی در این رقابتها در جایگاه 20 و 14 رنکینگ جهانی قرار گرفتند که با توجه به این جایگاه آنها نسبت به سایر ورزشکار یخ نوردی کشورمان در شرایط بهتری قرار دارند.

وی عنوان کرد: این نخستین اعزام ما به المپیک زمستانی است که امیدوارم این دو عزیز و بزرگوار نتایج خوبی کسب کنند.

صابری تأکید کرد: کشورهایی قدرتمند و مطرح چون کره جنوبی، قزاقستان، فرانسه، سوئیس،‌ ایتالیا، اسپانیا، کانادا و آمریکا در این رقابتها حضور دارند.

وی گفت: مسابقات جام جهانی سنگنوردی نیز اواسط مهر سال جاری به میزبان مچکسپو کره جنوبی و هایانگ چین در 4 روز برگزار شد واز ایران فرناز اسماعیل زاده ، داوود رکابی و رضا علی پور شرکت داشتند که اسماعیلی و رکابی به عنوان های دهم و هفتم دست یافتند و علی پور یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد به همین منظور در صدد هستیم در اولین فرصت از این قهرمان ارزنده تقدیر به عمل آوریم و تمامی هزینه های وی را متقبل شویم البته از دو نفر دیگر این اعزام ها نیز به نحوی تقدیر خواهد شد.

صابری اشاره کرد این 3 نفر شرکت کننده با هزینه شخصی البته بخشی از این هزینه ها توسط اداره کل تربیت بدنی استانهایشان تامین شده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد عنوان هایی که این سنگنوردان در مسابقات جام جهانی بدست آورده اند نشان از پیشرفت این ورزش در جامعه را می رساند واین که ورزشکاران کشورمان چیزی از سنگنوردان خارجی کم ندارند.

پايان متن/مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.