سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افاضلی: نیجریه تیم با تجربه اي است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازی با نیجریه خیلی سخت است. آنها تجربه زيادي دارند و تا حدودي مانند ما بازي مي کنند.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: حضور نوجوانان فوتبال کشورمان در جام جهانی تجربه بزرگی بود که آنها کسب کردند و برای آینده فوتبالشان در رده های سنی بالاتر کمک خواهد کرد و برای حضور در المپیک،‌جام جهانی و دیگر بازی های مهم جهانی تجربه دارند.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: شرایط این رده سنی یک مقدار نسبت به دیگر رده ها متفاوت است. تجربه کم تری نسبت به رده هاي بالاتر دارند به همین دلیل احساسی تر بازی می کنند.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه بازیکنان احساسی تر بازی می کنند خیلی مهم است که مربی بتواند این بازیکنان را از لحاظ روانی کنترل کند و به دلیل اینکه فاصله سنی در این رده نسبت به رده های دیگر کمتر است بنابراين تجربیات آنها محدودتر است.

افاضلي افزود: اگر برای این رده سرمایه گذاری شود آنها شانس بیشتر و آینده بهتری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بازیکنان جنگنده هستند و اشتیاق به پیروزی دارند همین فاکتور مهمی است و در کل از لحاظ جسمی در سطح خوبی هستند و اگر همین سطح از بازی حفظ شود می توانند نتیجه خوبی بگیرند.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود : بازیکنان ما در پس گیری توپ خوب هستند اما در استفاده از توپ ضعیف هستند اما با توجه به شرایطی که این تیم داشته است عجیب نیست که در سنین بالاتر بهتر عمل کنند.

وی همچنین گفت: خوب عمل نکردن بازیکنان در سنین بالاتر به این دلیل است که نقش تاکتیک بهتر می شود و ما دراین خصوص نقص داریم و همچنین مسائل روانی قابل کتمان نیست اما بازیکنان از لحاظ توانایی و استعداد خوب هستند نسبت به ديگر تیم ها کمتر نیستند.

افاضلي در رابطه با بازی ایران مقابل نیجریه گفت: نیجریه شبیه تیم ایران بازی می کند اما بازی خیلی سختی مقابل آنها داريم و آن ها تجربه بیشتری دارند و از لحاظ درگیری فیزیکی مانند بازیکنان ما قوی هستند و به دلیل این که آن ها از توانایی ما بهره مند هستند بازی سختی خواهیم داشت و مانند تیم اتریش که بازیکنان جنگنده ای داشت و بازی را در نیمه دوم برای ما سخت کرده بود بازیکنان نیجریه هم مانند اتریشی ها هستند و در حفظ توپ و مالکیت آن قوی عمل مي کنند.

وی در پایان گفت: بازی سختی مقابل نيجريه داريم اما باید بینیم در زمین چه بازی خواهند کرد و امیدواریم که مانند دیگر بازی هایش نتیجه بگیرد.

پايان متن/مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.