سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند راهبردی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش رونمایی شد

در مراسم صبحگاه مشترک دبیرستان علامه حلی از سند راهبردی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش و پورتال جامع دانش‌آموزی پدافند غیرعامل رونمایی شد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار جلالی در صبحگاه مشترک دبیرستان علامه حلی با نثار درود به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد آمادگی در برابر دشمنان اظهار داشت: توسعه علم مبتنی بر امکانات داخلی و تبدیل آن به فناوری یکی از راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اهداف سند چشم‌انداز در افق 1404 که ایران را در جایگاه اول منطقه ترسیم نموده، اضافه کرد: برای دستیابی به چنین هدفی لازم است با تکیه بر امکانات درونی هرچه بیشتر برای تقویت علمی خود تلاش کرده و این علم را به تکنولوژی تبدیل کنیم و با کمک مراکز صنعتی به تولید و ثروت برسانیم تا اقتدار کشور محفوظ بماند.

سردار جلالی، دانش‌آموزان مدرسه علامه حلی را سربازان و افسران جبهه تولید علم توصیف کرد و افزود: مهمترین سرمایه هر کشور منابع انسانی کارآمد آن جامعه است و دشمنان نیز با شناخت این عامل مهم سعی می‌کنند با عملیات مختلف و تهاجم  سایبری، سرمایه انسانی را هدف قرار دهند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل، تلاش دشمن به منظور تأثیرگذاری بر زیر ساخت‌های کشور از جمله جاده‌ها، سدها، صنایع و کارخانجات از طریق عملیات سایبری را شیوه جدید دشمن برشمرد و اضافه کرد: امروزه تهاجم سایبری جای تهاجم فیزیکی و سخت‌افزاری را گرفته است لذا باید بکوشیم تا در این عرصه نیز جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

وی سرمایه‌گذاری روی توسعه منابع انسانی را ارزشمندتر و سود‌آور از هر نوع سرمایه‌گذاری دانست و اظهار امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید بتوانیم از این سرمایه لایزال الهی در جهت افزایش اقتدار ملی و کسب جایگاه برتر منطقه متناظر با سند چشم‌انداز بهره‌مند شویم.

* راه‌اندازی ستاد بزرگداشت مقام دانش‌آموز در آینده نزدیک

حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، توکل به خدا و تلاش در راه هدف را عامل پیروزی و موفقیت قلمداد کرد و اظهار داشت: وجود 36 هزار دانش‌آموز شهید و قریب 4900 فرهنگی شهید حاکی از آن است که فرهنگیان و دانش‌آموزان با بصیرت دریافته‌اند که هرجا احساس خطر کنند برای اعتلای ارزش‌های والای اسلامی از همه چیز خواهند گذشت.

وی با اشاره به وجود استعدادهای ممتاز و درخشان در جامعه دانش‌آموزی کشور به ویژه دبیرستان علامه حلی، گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی ستاد بزرگداشت مقام دانش‌آموز باشیم و بتوانیم از دانش‌آموزان برگزیده در مراسمی با شکوه تجلیل کنیم.

* مأموریت اصلی پدافند غیرعامل تلاش برای کنترل تهدیدها و کاهش آن است

موحد رئیس کمیته پدافند غیر عامل وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مأموریت مهم پدافند غیر عامل تلاش برای شناسایی، کنترل تأثیر تهدیدها، مدیریت و کاهش و به صفر رساندن آنهاست.

وی تصریح کرد: امروز پدافند غیر عامل به دنبال آن است که با رصد دقیق، عوامل تهدید کننده کشور را شناسایی و پایش کند.

موحد رسالت اصلی پدافند غیرعامل را مصون سازی جامعه از هرگونه عوامل تهدید کننده به ویژه در تهاجم سایبری توصیف کرد و افزود: امروز به میمنت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل، آموزش و پرورش از سند راهبردی پدافند غیرعامل برخوردار شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با رونمایی از پورتال جامع دانش‌آموزی پدافند غیرعامل و بهره‌گیری از استعداد و توانمندی‌های نخبگان، جمهوری اسلامی ایران بتواند به اهداف متعالی خود در افق چشم انداز 1404 دست یابد.

برچسب ها: سند ، پدافند ، راهبردی ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.