سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخ 5هزار ساله «دنیای باستان یونان» در شبکه آموزش

مستند علمی «دنیای باستان یونان» از شبكه آموزش پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما،  مستند «دنیای باستان یونان» از سری مجموعه مستند 7 در سه قسمت 60دقیقه‌ای از شبكه آموزش پخش می‌شود.

این مجموعه بی نظیر تاریخی محصول سال 2009، سفری علمی است به ماورای زمان که به تجسس در رمز و رموز بیش از 65 میراث عظیم به جا مانده تاریخ 5000 ساله می‌پردازد. در این مجموعه از بازسازی صحنه ها هم به صورت واقعی و هم به صورت دیجیتال برای خلق تصاویر استفاده شده است.
 
در این مستند سه قسمتی به 1_ مصر باستان با استفاده از فیلمبرداری سرصحنه و مدلسازی کامپیوتری فعالیت‌های کارگران و معماران در حال ساختن بزرگترین بناهای تاریخی ساخته دست بشر مثل ابوالهول، اهرام ثلاثه، معبد هاتشپسوت، مقبره رامسس کبیر، دره خدایان و ... به تصویر کشیده شده است.2_رم باستان ،چگونگی مهندسی و ساخت ساختمان‌ها و ابنیه مشهور رم باستان مثل سیرکوس ماکسیموس،تالار تریجان،پانتئون و کولوزیوم در این مستند نمایش داده شده است. 3- یونان باستان

بررسی خواستگاه تمدن غربی به همراه ریخت شناسی معماری ساخته های مشهور یونانیان باستان مثل کاخ کنوسوس،مجسمه هلیوس و پارتنون و ... از طراحی، ابتکار گرفته تا اجرا و پیاده سازی در این مجموعه گردآوری شده است. 4- رازهای سرزمین مقدس کشف هر رمز از سرزمین مقدس،صدها راز دیگر در بین صخره ها و غارهای این مکان را فرا روی محققین قرار می دهد.این برنامه به معرفی اماکن الهام بخش و متبرک این سرزمین همچون کلیسای ناتی بیتی، کوه سینا، ویلینگ وال، معبد هرود و ... می پردازد. 5- شگفتیهای جهان در طول زمان تاریخچه و رموز بناهای بی نظیر و شگفت انگیز قدیمی جهان مثل تاج محل،شهر ممنوعه، مانت راشمور، آنگکور وات و ...در این مستند نمایش داده می شود. 6- عجایب هفتگانه دنیای باستان ،رمزگشایی شگفتی‌های جهان باستان چون هرم گیزا،باغهای معلق بابل و سایر ساخته های قدیمی و بی بدیل بشر مثل پارتنون، پترا، بیت المقدس،تاج محل، کولوزیوم، دیوار بزرگ چین، ارتش رسی و ... در این مجموعه گردآوری شده است.

مجموعه مستند سه قسمتی "دنیای باستان یونان" سه شنبه ساعت 24 به مدت 60 دقیقه روی آنتن شبكه آموزش می‌رود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۲
خیلی خوبه که تمدن ها و ویژگی های دنیای باستان را به نمایش بگذارند.اما ای کاش نیم نگاهی هم به فرهنگ و تمدن و پیشینه ی هزاران ساله ی ایران خودمان نیز می کردند و برنامه هایی برای نمایش این تمدن عظیم و غنی نیز می ساختند..