سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل "فرودگاه" کشور گفت:

تعطيلي "فرودگاه شهرکرد" را تکذيب مي کنم

هيچ فرودگاهي در آستانه تعطيلي قرار نگرفته بنده اين خبر تکذيب مي کنم.

محمود رسولي نژاد مدير عامل فرودگاه کشور در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: حرفه مراقبتهاي پروازي يکي از مشاغل سخت است که رابطه مستقيم با ايمني پروازها دارد.

وي تاکيد کرد: مراقبت پرواز در کشور نياز به همفکري و همکاري بين مسئولان دارد تا بتوانيم اين موضوع را در سطح گسترده بين مديران عالي اين حوزه توسعه دهيم.

وي در خصوص تعطيلي فرودگاه شهرکرد گفت: هيچ فرودگاهي در آستانه تعطيلي قرار نگرفته بنده اين خبر تکذيب مي کنم که فرودگاه شهرکرد هيچ پروازي را انجام نمي دهد.

رسولي نژاد با اشاره به اينکه 54 فرودگاه در کشور داريم که همه آنها عملياتي هستند افزود: اگر در جايي هواپيمايي نشست و برخاست نمي کند دليل اين نيست که اين فرودگاه تعطيل است.

مدير عامل فرودگاه کشور تاکيد کرد: در حال حاضر در فرودگاه شهرکرد بيش از 6هزار نفر کار مي کنند که يک نفر از اين فرودگاه اخراج نشده است.

رسولي نژاد گفت: تا پايان سال 91 سه فرودگاه مهرآباد، امام خميني و مشهد سودده بودند که خوشبختانه دو فرودگاه شيراز و اصفهان به جمع آنها اضافه شد.

وي ادامه داد: برنامه ريزي کرديم که فرودگاه تبريز و اهواز را جزء فرودگاه هاي سود ده اضافه کنيم تا بتوانيم به يک عدد سر به سر هزينه ها و درآمد در اين صنعت برسيم.

رسولي نژاد با اشاره به اينکه فرودگاههاي کشور مدام در حال توسعه هستند افزود: ما سالانه بالغ بر 150 تا 200 ميليارد تومان براي توسعه فرودگاه هاي کشور هزينه مي کنيم که تقريبا به همه فرودگاه هاي کشور کار عمليات عمراني را انجام مي دهيم.

وي اضافه کرد: در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد يک پروژه عمراني به ارزش 3ميليارد تومان در حال انجام است همچنين در تبريز بزرگترين باند بتن در اين فرودگاه در حال احداث است.

رسولي نژاد همچنين از اجراي پروژه هاي عمراني در فرودگاه مشهد و رامسر خبر داد و اظهار داشت: اگر مجموع پروژه هاي اجرايي در فروگاه کشور را به غير از فرودگاه امام و رامسر لحاظ کنيم چيزي حدود 500ميليارد تومان پروژه در فرودگاه کشور در حال اقدام است.

مدير عامل شرکت فروگاهي کشور گفت: در راستاي ايجاد زير ساختار و فضاي پروازي کارهاي زيادي صورت گرفته بطوري که تجهيزات داخلي و خارجي در دست تهيه است.

وي همچنين از احداث يک ترمينال خارجي در فرودگاه اهواز خبر داد و گفت: اين فرودگاه در حال حاضر 50درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است همچنين يک تاکسيمتر در حال ساخت در اين فرودگاه است که بين 15 تا 20 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که اين پروژه با همکاري شرکت فرودگاه هاي کشور، شرکت ملي نفت و شرکت نظارت بر سازمان هواپيمايي در حال اجرا است.

وي ادامه داد: وظيفه ما ايجاد زير ساختار و انجام پرواز و خريد تجهيزات و ترغيب نيروي انساني و برگزاري آموزشها در حين خدمت است.

وي در خصوص آمار پروازهاي حجاج گفت: در سال جاري حدود 190 پرواز به صورت رفت و برگشت انجام شده که فرودگاههاي زاهدان، مشهد و مهرآباد نخستين پروازها را و فرودگاه گرگان آخرين پروازها را انجام داده است.

رسولي نژاد در خصوص خدمات دهي شرکت هواپيمايي به مسافران گفت: بنده در خصوص خدمات دهي به مسافران اين موضوع را قبول دارم که خدمات ها ايده آل نيست اما سعي مي کنيم که خدمات ويژه اي را در اختيار مسافران قرار دهيم.

وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر 54 فرودگاه با 9هزار نيروي فعال ارائه خدمات مي دهند که حدود 700ميليارد تومان هزينه در سال براي هر يک از فرودگاه هاي کشور در بردارد بطوري که هزينه يکي از فرودگاه ها چيزي بالغ بر 50 ميليارد تومان برآورد مي شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تعطیلی ، فرودگاه ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.