سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

برنامه وزیر پیشنهادی ورزش نقایص بسیاری دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان کلی‌گویی‌های بسیاری وجود دارد و این برنامه به صورت شفاف ارائه نشده و دارای نواقص بسیاری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سیدباقر حسینی" نماینده مردم زابل و عضو کمیسیون امنیت ملی در جلسه عصر امروز یکشنبه(5 آبان) در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهارداشت: اعضای هیئت دولت، مسئولان کشوری به نقاط محروم و مرزی کشور به خصوص سیستان و بلوچستان باید توجه ویژه داشته باشند چراکه این مناطق به همان میزان که از مرکز دور هستند محرومیت زیادی دارند.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اگر توانستید رای اعتماد ملت را کسب کنید مسئولیت خطیری را به عهده گرفته‌اید چراکه در عمل تمام دغدغه مسئولین وزارت ورزش توجه به مسائل ورزشی صرف بوده است.

حسینی تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در عدم اهتمام به امور جوانان دارد، بنابراین اگر جامعه‌ای پویا و پاینده می‌خواهید باید به مسائل جوانان نیز توجه ویژه داشته باشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مخالفت بنده در خصوص نقدهایی است که به برنامه وزیر پیشنهادی دارم چراکه برنامه وی از جامعیت و شفافیت برخوردار نیست.

وی افزود: هیچ گونه سابقه مدیریت ورزشی که برای یک مدیر آگاه ضرورت دارد در پرونده وزیر پیشنهادی دیده نمی‌شود و این در حالی است که وجود یک مدیر آگاه که از نزدیک مشکلات را لمس کرده باشد برای ما ضروری است.

حسینی تصریح کرد: با مطالعاتی که از برنامه وزیر پیشنهادی داشتم اشکالاتی در برنامه وی وجود دارد که بنده انتظار دارم که صالحی امیری در خصوص این اشکالات به طور شفاف پاسخ دهد.

نماینده مردم زابل تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم غیور سیستان و بلوچستان که از نقاط دورافتاده کشور است می‌خواهم بدانم جایگاه مناطق محروم روستایی و کشوری در برنامه شما کجاست؟ و این در حالی است که خالص‌ترین و بهترین استعدادها در مناطق محروم وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: احیاء و بازسازی اخلاف در عرصه ورزش در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود دارد اما وی باید به این سوال پاسخ دهد که چگونه می‌تواند بی‌اخلاقی‌های موجود در ورزش و مافیای رخنه کرده در ورزش کشور را ریشه‌کن کند بنابراین راهکار شما برای احیا و بازسازی این مهم چیست.

وی تصریح کرد: امروزه ما شاهد خانه‌نشینی قهرمانان ورزشی هستیم بنابراین صالحی امیری که دایه‌دار ورزش اخلاق‌مدارانه هستید به چه طریقی می‌خواهید برای جوانان الگوسازی کنید تا به چنین سرنوشتی دچار نشوند؟

حسینی افزود: شورای عالی متشکل از چندین دستگاه، نیازمند همت ملی است آیا این به منظور از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن نیست، اگر پاسخ مثبت است این مطالبه‌گری براساس چه برنامه‌ای و چه سرفصل‌هایی انجام خواهد شد؟

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش همگانی تاکنون هیچ برنامه مدونی در این خصوص ارائه نشده است بنابراین شما برای پیگیری این مهم چه برنامه‌ای در نظر دارید همینطور در خصوص ورزش‌های بومی و محلی که با وجود اینکه ریشه در فرهنگ ملت ما دارد مغفول مانده است چه برنامه‌ای دارید؟

نماینده مردم زابل اظهار داشت: در بحث حمایت از جوانان و اشتغال آنان که باید از اولویت‌های وزارت ورزش باشد چه برنامه‌ای دارید همینطور برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و کمبود فضاهای آموزشی به ویژه نقاط محروم کشور با وجود کمبود بودجه چه راهکاری ارائه خواهید داد؟

حسینی ادامه داد: آقای امیری‌صالحی در خصوص شایسته سالاری و به کارگیری مدیران توانمند و لایق و قسمت‌های مختلف مدیریتی چه معیاری را مدنظر دارید؟ چراکه بنده در برنامه وزیر پیشنهادی معیارهایی ندیدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون‌های ورزشی کاملا خانوادگی بوده و این باعث شده ورزشکارانی که در این فدراسیون هستند از وابستگان می‌باشند که به آن رشته روی می‌آورند و این در حالی است که این مهم موجب آسیب جدی به آن رشته ورزشی می‌شود چراکه اغلب کسانی که در این جایگاه قرار می‌گیرند از طریق ارتباطات خانوادگی به این سمت‌ها رسیده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.