سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد انتقادات بين المللي از عربستان سعودي

عربستان سعودي به سبب نقضهاي گسترده حقوق بشر با انتقادهاي شديد سازمانهاي حقوقي مواجه شده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» ؛ ده ها کشور جهان از عربستان سعودي به علت  رعايت نکردن حقوق بشر و  تجاوز به حقوق شهروندان سعودي به ويژه زنان عربستاني  انتقاد کرده اند به طوري که مقامات سعودي با صدمه بزرگي در اين زمينه مواجه شده اند.

مقامات سعودي هم اکنون  در معرض شديدترين انتقادها در خصوص رعايت نکردن حقوق بشر  قرار دارند  به ويژه اينکه  حقوق زنان در اين کشور با توجه به حساسيت اين موضوع نزد   کشورهاي غربي ؛ زير پا گذاشته مي شود .

پرونده حقوق بشر در عربستان سعودي در کنفرانسي که به همين منظور در سازمان ملل برگزار شده بود؛ با  حملات گسترده اي از سوي کشورهاي جهان مواجه شد  .  

از جمله اين کشورهاي منتقد آرژانتين بود که  تاکيد کرد : مقامات سعودي رفتارهاي نژادپرستانه جنسيتي ضد زنان دارند  و خشونتهاي مذهبي را  در اين زمينه رواج مي دهند. استراليا نيز از اجراي قوانين  ظالمانه همچون ازدواج اجباري دختران کم سن و سال و اعدام در  عربستان سعودي انتقاد کرد.

بلژيک نيز با ابراز نگراني از اوضاع زنان و حاميان آنان  در عربستان سعودي اعلام کرد : امروز زنان در عربستان براي رسيدن به حق خود در رانندگي در خيابانهاي سعودي مبارزه مي کنند در حاليکه با انواع و اقسام محدوديتها  مواجه هستند.

آمريکا نيز از بازداشت برخي فعالان سياسي و ليبرالها انتقاد کرده است  و  اين اقدام را  تجاوز به حق  آزادي بيانِ شهروندانِ سعودي برشمرد و از مقامات سعودي خواست دادگاه هاي عادلانه و شفافي در اين زمينه برگزار کند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.