سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مدیر عامل "بانک سپه" برای افزايش سرمايه اين بانک

مدیر عامل بانک سپه گفت: بانک سپه به لحاظ میزان سرمایه در مقایسه با سایر بانکها در وضعیت نامناسبی قرار دارد، چرا که عدم افزایش سرمایه بانک طی سالهای اخیر به رغم پیگیری و مکاتبات متعدد، باعث شده این بانک نتواند نسبتهای مالی و نظارتی خود را با استانداردهای مراجع ذیربط انطباق دهد و این امر موجب کاهش قدرت اعتباردهی و افزایش ریسک بانک شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید کامل تقوی نژاد در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای مجمع عمومی بانکها برگزار شد، به بیان اهداف و برنامه های تدوین شده در این بانک برای نیل به اهداف و ارتقای جایگاه بانک سپه در نظام پولی کشور پرداخت.
وی از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس مجمع عمومی بانکها و سایر دستگاههای مسئول خواست تا برای تقویت توان بانک سپه با هدف ایفای هر چه بهتر نقش خود در عرصه کلان اقتصادی دولت و انجام بهتر وظایف محوله در رابطه با شش حوزه مختلف با بانک سپه مساعدت کنند.

تقوی نژاد درخواست اول خود را متمرکز بر بحث رفع تحریمها دانست و از مسئولان خواست تا در مذاکرات با 1+5 بحث رفع تحریم بانک سپه به خصوص تحریمهای شورای امنیت را مد نظر قرار دهند.

** اهداف کلان چهارگانه بانک سپه


تقوی نژاد، اظهار کرد: چهار برنامه استراتژیک برای نیل به اهداف و ارتقای جایگاه بانک همچنین حضور تاثیرگذار در عرصه کلان اقتصادی تدوین شده که با کمک همه همکاران به عنوان سرمایه های اصلی بانک به اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: محور اول پرورش راهبردی منابع انسانی است که مشتمل بر توسعه سرمایه انسانی، توسعه دانش بازار محور، جذب، حفظ و ارتقای دانش و مهارتهای حرفه ای، توسعه و یکپارچه سازی نظامهای اطلاعاتی، تقویت فرهنگ خلاقیت، کار تیمی، تعهد و نیز افزایش تعامل با نهادهای علمی و تخصصی، حرفه ا ی پولی و مالی داخلی و بین المللی است.

وی افزود: هدف دوم مربوط به توانمندسازی فعالیتهای داخلی بانک در جهت ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات است که خود مشتمل بر نوآوری در خدمات و محصولات بانکی، معرفی اثربخش خدمات و محصولات موجود و جدید، کارآمدسازی فرآیندهای داخلی و مرتبط با مشتری، چابک سازی بانک از طریق شناسایی شعب ناکارآمد و ادغام آنها است.

مدیر عامل بانک سپه در تبیین اهداف کلان دیگر این بانک گفت: هدف سوم نخستین بانک ایرانی، پاسخگویی به نیاز مشتریان، از نگاه مشتریان و انتظارات دستگاههای حاکمیتی به ویژه هماهنگی و همکاری در نیل به تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور در ترویج بانکداری الکترونیک، افزایش رضایت مشتریان و افزایش حضور در پروژه های کلان اقتصادی است.

وی در تبیین هدف چهارم تدوین شده به بهبود شاخصهای مالی بانک سپه شامل افزایش سودآوری، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش سهم بانک از سپرده های ارزان قیمت، افزایش سهم درآمدهای غیرمشاع، بهبود ساختار هزینه ها، متنوع سازی سبد درآمدها، کاهش مطالبات غیرجاری، بهینه سازی مصارف و بهبود مدیریت نقدینگی اشاره کرد.

تقوی نژاد تاکید کرد: مانده بدهی بانک سپه نزد بانک مرکزی به کمترین میزان طی هفت ماه گذشته رسیده است.

** تقاضا برای افزایش سرمایه بانک سپه


نقوی نژاد، درخواست دوم را متمرکز بر بحث افزایش نقدی سرمایه بانک سپه عنوان کرد و گفت: بانک سپه به لحاظ میزان سرمایه در مقایسه با سایر بانکها در وضعیت نامناسبی قرار دارد، چرا که عدم افزایش سرمایه بانک طی سالهای اخیر به رغم پیگیری و مکاتبات متعدد، باعث شده این بانک نتواند نسبتهای مالی و نظارتی خود را با استانداردهای مراجع ذیربط انطباق دهد و این امر موجب کاهش قدرت اعتباردهی و افزایش ریسک بانک شده است.

** درخواست وصول مطالبات از دولت


رئیس هیات مدیره بانک سپه گفت: خواست دیگر ما همکاری در انتقال سهام واگذاری شده بابت وصول مطالبات بانک است که این مطالبات از دولت تا پایان شهریور ماه، 31 هزار میلیارد ریال بوده است و در سال 90 طبق مصوبه هیأت وزیران بنا بوده 17 هزار میلیارد ریال به بانک سپه اختصاص یابد که از این رقم، میزان محدودی اختصاص یافته است.
 
وی درخواست سوم را اتخاذ ساز و کار لازم به منظور تسویه نقدی بدهی دولت به بانک یا تهاتر با سهام نقد شونده عنوان کرد.

تقوی نژاد درخواست چهارم را در قالب تخصیص خطوط اعتباری فایناس ریفایناس و سپرده های ارزی توسط بانک مرکزی طرح و تأکید کرد: بانک سپه با توجه به از دست دادن بخشی از مشتریانش به دلیل تحریمها، نیاز به این خطوط دارد.

وی درخواست پنجم را در قالب حمایت از بانکهای دولتی به ویژه بانک سپه با توجه به شرایط رقابتی نادرست به وجود آمده توسط برخی بانکهای خصوصی و موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد و گفت: این رقابت ناسالم بر افزایش نرخ سود متمرکز شده که چشم انداز نامناسبی را تداعی می کند.

 انتهاي پيام/


برچسب ها: بانک ، سپه ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.