سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تشدید فعالیت میکروارگانیسم های خاک در کشاورزی ارگانیک

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت ارگانیسم های خاک با استفاده از کودهای آلی و جلوگیری از به خطر افتادن آنها به واسطه کاربرد آفتکش های شیمیایی در کشاورزی ارگانیک تشدید شده است.

احمد بایبوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز با تاکید بر اینکه کشت و کار ارگانیک بر مبنای فهم کامل و مدیریت هوشمندانه این فرآیندها و روابط متقابل استوار باشد، تصریح کرد: در کشاورزی رایج کانون توجه روی دستیابی به بیشترین بازده از یک محصول خاص متمرکز است.

بایبوردی ضمن اشاره ای به تبعیت کشاورزی ارگانیک از موجودات زنده ادامه داد: کشاورزی ارگانیک به عنوان یک نظام زراعی از اصول و قواعد یک موجود زنده تبعیت نموده و در آن تمامی اجزاء اعم از خاک، گیاه، حشره، کشاورز و... در ارتباطی تنگاتنگ هستند.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کشاورزان ارگانیک کار چیزهای زیادی از مطالعه تعاملات و اثرات متقابل داخل زیست بوم هایی نظیر درختزارها می آموزند.

وی با مهم دانستن حاظت از منابع طبیعی در کشاورزی ارگانیک اظهار داشت: کشاورزی ارگانیک شیوه جامع نگر کشت و کار است که علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیّت بالا، هدف مهم نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی، خاک حاصلخیز، آب تمیز و تنوّع زیستی غنی است.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: اصلاح و نگهداری از خاک در کشاورزی ارگانیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بایبوردی تاکید کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک در کنار سایر روش های موجود از مالچ پاشی و محصولات پوششی نیز استفاده می کنند/س

برچسب ها: کشاورزی ، ارگانیک ، خاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.