سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ساخت، نصب و بهره برداري از ماشين استاکر واحد انباشت و برداشت ناحيه سبا فولاد مبارکه

با اجراي موفقيت آميز عمليات ساخت، نصب و بهره برداري ماشين استاکر واحد انباشت و برداشت در ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته سبا، 4 ميليون تن به ظرفيت انباشت موادخام فولاد مبارکه افزوده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مهندس اجراي طرح توسعه ناحيه آهن‌سازي فولاد مبارکه گفت: اين تجهيز که قطعات مکانيکي آن تماماً بومي سازي شده با ظرفيت اسمي 2000 تن بر ساعت، وظيفه انباشت گندله دريافتي از واحد واگن برگردان را در دو پارک انباشت به صورت ميکس برعهده دارد.

عليرضا فندرسکي پور هزينه اجراي اين طرح را بالغ بر 56 ميليارد ريال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با بومي سازي تجهيزات مکانيکي اين ماشين 2 ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي حاصل شده است و با بهره برداري از اين ماشين چهار ميليون تن به ظرفيت انباشت موادخام شرکت فولاد مبارکه افزوده شد.

وی جلوگيري از خرد شدن گندله هاي ناشي از جابجايي مکرر آنها با لودر و کمپرسي، سرعت انتقال بيشتر مواد و توليد نرمه کمتر و همچنين امکان افزايش ظرفيت انباشت گندله را از مهمترين مزاياي اين طرح برشمرد.

مهندس اجراي طرح توسعه ناحيه آهن‌سازي فولاد مبارکه در خصوص اشتغال‌ زايي که بومي‌سازي و بهره‌برداري از اين تجهيز ايجاد کرده است، اظهار داشت: در طول اجراي اين طرح که دو سال به‌طول انجاميد، 360 نفر ماه نيروي انساني متخصص مشغول به‌کار بوده‌اند و بهره‌برداري از آن 10 فرصت شغلي مستقيم و 25 فرصت شغلي غير مستقيم ايجاد کرده است./س

برچسب ها: اصفهان ، ساخت ، ماشین ، استاکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.