سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

سنندج آلوده است اما نه در حد سومين شهر آلوده دنيا

مديركل محيط زيست كردستان در جواب گزارش موسسه كوارتز به نقل از سازمان بهداشت جهاني كه اعلا مكرده سنندج در رديف سومين شهر آلوده جهان است، گفت: براساس بررسي هاي اعلام شده، سنندج آلوده هست اما در نه حد سومين شهر آلوده دنيا و اين مطلب را تكذيب مي كنم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران،موسسه اي به نام كوارتز در گزارشي كه به تازگي انتشار يافت به نقل از سازمان بهداشت جهاني، شهرهاي اهواز، كرمانشاه، سنندج، ياسوج و اروميه را در رديف شهرهاي آلوده جهان معرفي كرده است. در اين گزارش شهرها براساس پارامترهايي از جمله ذرات معلق موجود در هوا، كيفيت نامرغوب سوخت، استانداردهاي پايين خودروها و آلودگي ناشي از كارخانجات صنعتي و نيروگاه هاي توليد برق مورد ارزيابي قرار گرفته اند و در نهايت شهر سنندج مركز استان كردستان به عنوان سوين شهر آلوده جهان شناخته شده است.
در اين گزارش كه بر اساس وضعيت وجود گرد و غبار و ذرات معلق كمتر از ۱۰ ميكرومتر در آسمان تهيه شده، سنندج با دارا بودن ۲۵۴ ميكرو گرم ذرات معلق كمتر از ۱۰ ميكرومتر در هر متر مكعب از هوا در مكان سومين شهر آلوده جهان قرار گرفته است. آلودگي موجود در استان كردستان باتوجه به پديده گرد و غبار از نوع محيطي است و باتوجه به اينكه كردستان استاني صنعتي نيست از اين رو آلودگي صنعتي در اين استان نداريم. مديركل محيط زيست كردستان با اشاره به اينكه اين آمارها را تاييد نمي كنم، گفت: اعلام شهر سنندج به عنوان سومين شهر آلوده جهان واقعي نيست و آن را تكذيب مي كنم.  قادري با اشاره به اينكه استان كردستان به عنوان استان مرزي در غرب كشور با پديده گرد و غبار درگير است، افزود: درگيري با اين پديده اگرچه در برخي از مواقع به درجه خطرناك مي رسد اما شهر سنندج را زمره سومين شهر آلوده جهان قرار نمي دهد. وي گفت: اين شهر در چاله اي كاسه اي قرار دارد و گرد و غبار وارد شده به آسمان شهر بعد از مدت نسبتا زيادي از شهر خارج مي شود و اين مساله اثرات مخربي بر وضعيت سلامت افراد مي گذارد. مديركل محيط زيست كردستان اعتبار لازم براي آموزش و اطلاع رساني در اين زمينه را نيز سالانه ۱۰ميليارد ريال ذكر كرد و از مسوولان خواست سالانه ۶۰ ميليارد ريال اعتبار براي مقابله با اثرات مخرب پديده گرد و غبار به استان كردستان اختصاص دهند.
مديركل هواشناسي كردستان نيز در اين ارتباط با اشاره به اينكه آلودگي شهر سنندج از نوع آلودگي محيطي و در نتيجه ورود گرد و غبار و ريزگردها به آسمان استان است، گفت: به دليل شرايط جغرافيايي شهر سنندج، اين آلودگي دير از شهر خارج مي شود و از اين رو اثرات مخرب بيشتري دارد. ش ک
 
برچسب ها: گزارش ، صنعت ، کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.