سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نشست نمايندگان پارلمان اروپا با کارشناسان مرکز تحقیقات خانواده برگزار شد

چند تن از نمايندگان پارلمان اروپا در جلسه مشترک با اعضاي هيئت علمي مرکز تحقيقات زن وخانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به موضوع زن و خانواده از ديدگاه اديان پرداختند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در ابتداي اين ديدار که با حضور خانم بولتن نماینده کاتولیک مسیحی و نماینده پاپ در اتحادیه اروپا، آقای واتینر نماینده اتحادیه اروپا و آقای کریستین شارداک مشاور در کاخ الیزه در محل مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدرضا زيبائي‌نژاد مدیر مرکز تحقيقات زن و خانواده ضمن تبيين ديدگاه‌ها وفعاليت‌هاي مرکز تحقیقات زن و خانواده در حوزه مطالعات زنان و خانواده افزود: اين مرکز ديدگاه دين را در مناسبات جديد درحوزه مطالعات زن و خانواده دنبال مي‌کند.
در ادامه اين نشست فریبا علاسوند عضو هيئت علمي مرکز تحقيقات زن و خانواده با اشاره به اصل گفتگوي بين ادياني اظهار داشت: در اديان موضوعاتي فراتر از تفاهم و براي رسيدن به توافق وجود دارد.
موضوع زن و خانواده، يکي‌ از محورهاي رسيدن به اين توافق‌ است و دسته پايه‌هاي مشترکي مانند اعتقاد اديان به طراحي خداوند در مورد خانواده موجود است.
کارشناس مطالعات تحقیقات زن و خانواده با اشاره به اصول مشترک در مورد خانواده در قرآن و کتاب مقدس مسيحيان افزود: در این منابع، اشتراکاتي مانند انسان بودن زن و مرد با توجه به تفاوت‌هايي با کارکردهاي مثبت و طراحي خانواده به عنوان تنها نهاد توليد نسل پاک و مشروع و جايگاه منحصر به فرد خانواده، براي اجتماعي کردن افراد با ارزش‌هاي الهياتي مي‌توان یافت.
عضو هيئت علمي مرکز تحقيقات زن و خانواده قداست خانواده را به عنوان يک نظريه در اديان قابل پيگيري دانست وتاکيد کرد: اين نگاه به خانواده باعث جايگزين‌ناپذيري خانواده به عنوان مبدا ارتباط زن و مرد مي‌شود.
علاسوند به ايده‌هاي مخالف مشترک در اسلام و مسيحيت اشاره کرد و گفت: مخالفت با نظريه جنسيت معناي بي‌اهميت کردن تفاوت‌هاي ميان زن و مرد، اعتقاد به برابري مطلق همه جانبه، درحد از بين رفتن فوايد و کارکردهاي زنان و مردان، از مشترکات است.
کارشناس مطالعات زن و خانواده اظهار داشت: راهبردهاي فمينيسمي حاکم در جهان مانند لزبينيسم، سقط جنين و قانون‌زدايي از ازدواج و طلاق، به همراه عرفي و سيال شدن قوانين، باعث شده است نياز به مذهب که حاوي مفروضات پيشيني و اعتقادات بنيادي درباره زندگي بشر هست ملغي شود.
علاسوند پيشنهاد نشست‌هاي مشترک دوره‌اي بين مرکز تحقيقات زن و خانواده و مراکز علمي دنياي مسيحيت و نشريه مشترک با عنوان خانواده و مذهب را مطرح کرد که مورد استقبال قرارگرفت./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.