سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل هفت هزار دانش‌آموز عشایری دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هفت هزار دانش‌آموز عشایری در سطح استان اردبیل تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد محمودزاده دیروز در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان اردبیل با رؤسا و مدیران مناطق هفت‌گانه عشایری (اصلاندوز، پارس‌آباد، جعفرآباد، بیله‌سوار، گرمی، انگوت و ارشق) با هدف بررسی وضعیت و مشکلات مدارس عشایری در قشلاق جللو منطقه اصلاندوز اظهار داشت: هفت هزار نفر از دانش‌آموزان عشایری استان برای ادامه تحصیل در مدارس عادی و شبانه‌روزی عشایر مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: نوع مشغله کاری مردم عشایری یکی از عواملی بوده که ممکن است موجب عدم پوشش تحصیلی فرزندانشان باشد و ضرورت دارد با تمهید شرایط مناسب کلیه افراد واجد شرایط جذب مدارس شوند.

محمودزاده در مورد اجرای طرح سنجش سلامت کودکان، پوشش تحصیلی دوره‌های تحصیلی با محوریت دختران، زمان‌بندی آموزش با توجه به کوچ عشایری، کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، ارتقای سطح علمی معلمان، استفاده از طرح سیار مشاوره، توجه به آموزش عملی نماز، نظافت و بهداشت مدارس، سرویس دانش‌آموزان و توجه به سیستم گرمایشی مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

در این جلسه رستمی، رئیس اداره عشایری استان، رؤسا و مدیران هفت‌گانه عشایری گزارشی از اقدامات انجام یافته را ارائه کردند و مشکلات موجود مورد بررسی و راهکارهای لازم جهت رفع آن ارائه شد        ش ک.

برچسب ها: اردبیل ، دانش ، آموز ، عشایری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.