سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسداللهی در موافقت با فانی مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای تامین منابع انسانی مناطق محروم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی

دبیر اول کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات گفت: ایرادات حسین طلا از برنامه‌های آقای فانی به گذشتگان برمی‌گردد و امیدواریم که وی به ساماندهی برنامه‌های آموزش و پرورش بپردازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و تایباد در جلسه علنی امروز یکشنبه 5 آبان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای فانی به عنوان فردی متدین و با تجربه که بیشترین وقت خود را در این عرصه گذرانده شناخته شده است.

وی افزود: بسیاری از صاحبنظران آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین فصل مشترک مجلس و دولت معرفی می‌کنند و امیدواریم که دو قوه مقننه و مجریه با حمایت از آقای فانی بخش تربیتی این نهاد بزرگ پرورشی را تقویت کنند تا وی بتوانند رسالت خود را در پرورش نسل آینده و تامین نیروی انسانی ایفا کند.

نماینده مردم تربت جام تصریح کرد: فعالیت آقای فانی از سال 1349 در آموزش و پرورش به صورت ممتد و مستمر با کسب مدارج علمی بالا در این وزارتخانه مسئله حائز اهمیت است که متاسفانه در برخی از دولت‌ها به دلیل حفظ منافع خطی و جناحی خود افراد بزرگی هم چون فانی را کنار گذاشته و این نهاد بزرگ از حضور چنین افرادی بی‌بهره مانده است لذا باید در این خصوص چاره‌ای اندیشید.

اسداللهی در پاسخ به اظهارات حسین طلا از مخالفین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بیشتر صحبت‌های آقای طلا ایراد بود که به قبل از این دوران بازمی‌گردد و در این خصوص باید گذشتگان پاسخگو باشند چرا که معاونت مجلس اکثر برنامه‌های این وزیر پیشنهادی را منطبق با اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه در افق سند چشم انداز 1404دانسته‌اند.

وی ادامه داد: جمع 4 برنامه پیشنهادی دولت منطبق با سند 1404 است و به نوعی تطابق و هم سویی با اسناد بالادستی در برنامه‌ها مشاهده می‌شود.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در واکنش به بخش دیگری از سخنان حسین طلا درباره برنامه‌های فانی برای سیستم ارزیابی در این نهاد بزرگ آموزشی گفت: در مدت 70 روز اخیر فانی به عنوان سرپرست با برنامه‌های آموزش و پرورش در ارتباط بود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مسئول کمیته تنظیم این برنامه جزیی از برنامه ریزان بود و قطعا در خصوص سیستم ارزیابی برنامه‌های خاص خود را دارد که منتهی احتیاج به ساماندهی دارد.

وی اضافه کرد: آقای فانی در بحث مهارت‌های آموزش و پرورش و برنامه‌های مربوط به تخصص مهارت فنی و حرفه‌ای با اعلام برنامه‌های خود بر اجرای چنین برنامه‌ای متناسب با نیاز دانش آموزان در کشور تاکید کرده که البته اجرای چنین مسئله‌ای نیازمند بودجه بسیار وسیعی است.

اسداللهی گفت: افزایش سهم آموزش از بودجه عمومی کشور، ایجاد تنوع در منابع، طراحی سازو کار حقوقی و استفاده از معافیت‌های مالیاتی از دیگر برنامه‌هایی است که مورد تاکید آقای فانی قرار گرفته و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی دولت و مجلس و در اختیار دادن این امکانات برای این نهاد آموزشی بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

دبیر اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به بحث منابع انسانی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ایراداتی که به آقای حسین طلا به عنوان مخالف از این وزیر پیشنهادی از خود ارائه داد بیشتر به مسئولین در گذشته برمی‌گردد و ما از آقای فانی این انتظار را داریم که وی به ساماندهی موثری در این زمینه بپردازد.

اسداللهی با اشاره به تاکیدات آقای فانی مبنی برایجاد انگیزه و معلمین و منابع انسانی در آموزش و پرورش گفت: توجه به این دو مقوله بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد چرا که معلمین به عنوان بزرگترین تاثیرگذاران اندیشه در شرایط کنونی در تنگنا قرار دارند و متاسفانه در بسیاری از مناطق دور دست فاقد انگیزه‌های لازم هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با برنامه‌های آقای فانی در باب تامین نیروی انسانی در مناطق محروم و ایجاد انگیزه در میان معلمان که به عنوان مشکلات اساسی ما در این بخش مطرح است برنامه‌های را اندیشیده تا بتواند در این مسیر گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، آموزش ، پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.