سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيستان و بلوچستان/

در سیستان و بلوچستان به ازای هر 10 ازدواج یک طلاق انجام می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه پیامبرخدا‌(ص) در روایاتی عنوان کردند «هرگاه کسی ازدواج کند، نصف دینش را کامل کرده است و برای‌ حفظ نصف دیگر باید تقوای خدا پیشه کند»، بیان کرد: خداوند وعده داده که اگر کاری برای رضای او انجام شود، کرامات و لطف خود را نثار بنده‌ خود می‌کند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  آیت الله سلیمانی در جشن آب و آئینه با تاکید بر اینکه ازدواج آسان و با مهریه کم آرامش روحی و روانی را در زندگی در بر خواهد داشت‌، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی٬ رسانه‌ها و مسئولین دستگاه‌های مختلف باید با برنامه ریزی و تبلیغ مناسب، ازدواج آسان را به یک فرهنگ تبدیل کنند تا جوانان راحت‌تر زندگی خود را آغاز کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به جایگاه مهریه در اسلام تاکید کرد: در اسلام مهریه کم سفارش شده است و حتی بخشش بخشی یا تمام مهریه پس از ازدواج توصیه شده است.

وی ضمن انتقاد از افزایش میزان طلاق در کشور، افزود: در مرکز کشور به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق داریم و در استان به ازای هر 10 ازدواج یک طلاق انجام می‌گیرد که این موضوع باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مهریه سنگین سرچشمه دشمنی است، افزود: امروز مهریه‌های سنگین به راحتی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و به اجرا گذاشته می‌شود و اموال و دارایی‌های فرد توقیف می‌شود و همین وضعیت باعث ایجاد دشمنی‌ها خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ازدواج ، طلاق ، زاهدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.