سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه زيبايي شناسي انتقادي در خانه هنرمندان ایران

کارگاه زيبايي شناسي انتقادي با موضوع مطالعه نظريه زيبايي شناسی «آدورنو» با کمک «تري ايگلتون» از 15 آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هدف از این دوره که توسط معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود خوانش و فهم  بخش هایی از اثر متاخر «آدورنو» جامعه شناس و فیلسوف آلمانی یعنی «نظریه زیباشناسی» است. در این دوره و با خواندن جزئیات این متن  و در  کنار خوانش متن های مکمل دیگر، دانشجویان فعال در حوزه نقد اجتماعی هنر این فرصت را می یابند که بدون واسطه و با شرح انتقادی «صالح نجفی»، به گرایش انتقادی مستتر در عمل هنری بیشتر پی برده و امکان تغییر به واسطه هنر را بیشتر تجربه کنند.

«نظری زیباشناسی» یک ‌سال پس از مرگ «آدورنو» انتشار یافت و نشان از اوجِ به ‌اتمام‌ نرسیده مجموعه فوق‌العاده غنی باریک‌اندیشی‌های او در زمینه زیباشناسی دارد. «نظریه زیباشناسی» آدورنو همچون دوایری متحدالمرکز حرکت می‌کند و نوعی بازسازی دوگانه دیالکتیکی را پیاده می‌کند.

«آدورنو» جنبش هنر مدرن را از منظر زیباشناسی فلسفی بازسازی می‌کند و همزمان زیباشناسی فلسفی، و مشخصا زیباشناسی «کانت» و «هگل» را از منظر هنر مدرن بازسازی می‌کند. 

مهلت ثبت نام این کارگاه که در قالب کارگاه های پاییزه معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود تا 9 آبان است و علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88310463 تماس حاصل نمایند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.