سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

افراد در عضويت WeChat مراقب باشند

سرگرد محمد رضايي ضمن هشدار در خصوص عضويت افراد در WeChat گفت: نيازهاي افراد به دوستي و برقراري ارتباط اجتماعي به هر شكل و عنواني از جمله نکات مهمي است که افراد را به سمت چت روم ها مي کشاند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به نرم افزار WeChat که گريبانگير برخي از جوانان شده که از اين طريق عکس و فيلم شخصي و خصوصي براي يکديگر مي فرستند اظهارداشت: اينترنت باعث مي شود تا فرد در وراي اين فناوري بدون اينكه هويت وي فاش شود به هر كاري دست بزند.
وي گفت: عکس ها، فيلم ها ، مجلات ، بازي هاي کامپيوتري و ... در اينترنت ابزاري قدرتمند در تغييرات فاحش در شيوه نگرش ، رفتار و آگاهي هاي جوان دارد که فرد جنسيت، طبقه اجتماعى، تحصيلات، محل زندگى، شغل، درآمد و ساير مشخصات خود را خلاف واقع شرح مي دهد.
سرگرد محمد رضايي در ادامه با تاکيد بر نظارت بيش از پيش والدين بر عملکرد و رفتارهاي فرزندان خود افزود: اگر والدين در اين زمينه دقت لازم را نداشته باشند ، باعث ايجاد خلايي شده كه وسايل ارتباط جمعي به سرعت آن را پر مي‌كنند.
رئيس پليس فتا استان با بيان اينکه گرايش افراد افسرده به چت روم ها بيشتر است گفت: استفاده از چت روم ها مشكلات خانوادگي زيادي را ايجاد مي‌كند ، درحقيقت استفاده زياد از اينترنت ارتباط فرد با اعضاء خانواده اش را دچار مشکل مي کند.
سرگرد محمد رضايي تاکيد کرد: امکان چت به صورت گروهي و به اشتراک گذاري تصاوير و فايل ها با دوستان از جمله معضلاتي است که باعث انتشار تصاوير خصوصي افراد مي شود.
وي با بيان اينکه دوستي‌هاي اينترنتي هرگز نمي‌توانند مانند گفتگو با يک شخص واقعي باشد هشدار داد: در صفحه‌هاي عضويت در سايت هاي گوناگون و مخصوصاً اتاق‌هاي گفتگو هرگز مشخصاتي از قبيل نام ، تاريخ تولد، آدرس خانه، مدرسه و هر چيزي که ممکن است از آن سوء استفاده شود را وارد نکنيد. /س
برچسب ها: قم ، هشدار پلیس ، اعضاء ، چت روم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
tarane
۱۴:۳۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۲
ایده ی جدید و خوبی است