سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کلاس های سلامت ویژۀ پوکی استخوان در منطقۀ 2

معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 2 گفت: با توجه به شیوع کثرت بیماری پوکی استخوان در بین مردم شهر نشین ، کلاس های آموزشی این بیماری خاموش در 31 خانه سلامت منطقه برگزار می شود.

صابونچی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بالا رفتن سن امید به زندگی و افزایش سالمندی در شهرهای پر جمعیت مانند تهران متاسفانه شهرنشینان نسبت به شیوع ، علت ها و روشهای مقابله با پوکی استخوان آشنا نیستند که این مزیت ابتلا به این بیماری را بالا می برد و عدم توجه  به این بیماری خاموش لطمه های جبران ناپذیر و آثار غیر قابل برگشتی بر سلامت و تندرستی شهروندان وارد می کند.
وی در ادامه افزود: براین اساس  شهرداری در 31 خانه سلامت اقدام به برپایی کلاسهای آموزشی آشنایی با پوکی استخوان و روشهای مقابله با آن نموده است.
 صابونچی در ادامه با بیان اینکه شرکت کنندگان در این کلاسهای آموزشی بیشتر افراد میانسال و سالخوردگان هستند بیان داشت: متاسفانه جوانان با توجه به دغدغه ها و عدم توجه به این بیماری خاموش کمتر در کلاسهای آموزشی مربوط شرکت می کنند و این مسئله اثر بخشی آموزش های عالی پیشگیرانه را بسیار پایین می آورد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: انتقال آگاهی و اطلاعات در خصوص بیماری های مربوط به زندگی شهر نشینی و اطلاع رسانی در این عرصۀ ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری هایی چون پوکی استخوان که به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود از اهداف برگزاری این کلاس ها است./ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.