سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه عطر سیب؛

هیئت های مذهب به عنوان مهمترین رسانه در جهت معرفی فرهنگ عاشورایی

شهردار تهران گفت: هیئت های مذهبی اصلی ترین و با فرهنگ ترین نهاد و مهمترین رسانه ای است که باید این فرهنگ را معرفی نماید.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران قاليباف در مراسم افتتاحیه عطر سیب در بوستان ولایت افزود: همه ما جزو خادمان اهل بیت محسوب  می شویم و باید تلاش نماییم که در رفتار و گفتارمان  نماینده این فرهنگ عاشورایی و کربلایی باشیم که به حق با رفتار  به این گونه و برخوردار از تبرا و تولا می توانیم ادعا نماییم که از وارثان این سنت و فرهنگ هستیم که این باید در عمل ما دیده شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت هیئت های مذهبی به عنوان یک نهاد اصیل و با فرهنگ ترین نهاد که سابقه آن به مربوط به سالهای ا خیر و قرون اخیر نیست مهمترین رسانه ای است که این فرهنگ را در جوامع اسلامی و غیر اسلامی معرفی می نماید که باید سعی کرد از این رسانه به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم.


شهردار تهران با اشاره به توجه صحیح به فلسفه عاشورا اظهار داشت: این  حرکت عظیم فرهنگی و تربیتی در عاشورا که نشانه امر به  معروف و نهی از منکر و اقامه قسط و عدل چیز دیگری نبود که با توجه صرف به بخش حماسی آن بدون توجه به قسط و عدل و امر به معروف و نهی از منکر از هر حماسه ای سخن گفته ایم جز از واقعه عاشورا و این نکاتی است که باید در هیئت های مذهبی و محافل و مجالس رعایت شود.


وی با اشاره به  مبارزه با ظلم و اقدام در جهت برپایی قسط و عدل افزود: قرار گیری  میان مرگ و عزت و پذیرش مرگ در جهت نپذیرفتن ذلت سبب محشور شدن با اهل بیت است.
شهردار تهران ادامه داد: این هاست که می تواند در شرایط حساس سیاسی و نظام اسلامی مارا امیدوار ساخته و تاثیر فرهنگ جهاد و مسیر اهل بیت را مشخص نماید.
قالیباف با اشاره به گفته امام راحل به نقش محرم و صفر در زنده نگاه داشتن اسلام افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی در برابر استکبار ایستاده بر اساس فرهنگی است که بر پایه ظلم ستیزی پایه گذاری شده است.


وی تاکید کرد: وظیفه ما د ر مجموعه شهرداری تهران ان است که این مراسم محروم و صفر با به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی که از قدیمی ترین  تشکل های نهاد اجتماعی است و جوهره آزادی و کرامت  در آن هاست توجه نموده و به خصوص درا ین دوره تاکید می شود با نگاه اجتماعی و انسان محور به شهر خود نگاه کنیم و توجه به محرم و صفر از نکات مهم در این زمینه ا ست.


شهردار تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم این جهت گیری ها را به خوبی به پیش ببریم و امسال نیز همانند سنوات گذشته  و با ارتباط خوب در روند اداری و اجرایی سهم خود را در این حرکت فرهنگی ادا نماییم./ف

 

برچسب ها: وارثان ، قرون ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.