سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"گودو" به وست اند لندن می رود

نمایش "گودو" نوشته استیو گاف، به کارگردانی گیل تایلور و نقش آفرینی نیکولاس ماکی و چارلی سایر از 30 اکتبر تا 17 نوامبر (8 تا 26 آبان ماه) در تئاتر "واترلو ایست" در جنوب شرقی لندن روی صحنه می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  سایت ایران تئاتر، ساموئل بکت، "در انتظار گودو"، نمایشنامه کلاسیک و پوچگرای خود را شصت سال پیش به رشته تحریر درآورد. از آن زمان تاکنون، پرسش اصلی ای که ذهن مخاطبان این نمایش را در سرتاسر جهان به خود مشغول کرده این است: گودو که ولادیمیر و استراگون این همه انتظارش را می کشیدند، چگونه بوده است.

نمایش "گودو" این پرسش را مطرح می کند که گودو در طول این همه سال کجا بوده و چه می کرده است؟ دو شخصیت این اثر نمایشی، در یک چاردیواری بدون پنجره و در ساختمانی که مشخص نیست در کجا واقع شده است، نشان داده می شوند. بی شک، یکی از این شخصیت ها همان گودوست که ولادیمیر و استراگون انتظارش را می کشیدند. شخصیت دیگر نمایش، اسنوک، منشی گودوست. اسنوک به ظاهر خدمتکاری وفادار و پرکار است، اما همان گونه که تماشاگران در ادامه نمایش در می یابند، تنها هدف او در زندگی این است که مانع خروج گودو از آن چاردیواری و تماس وی با همراهان پیشینش شود.

شخصیت مشترک بین دو نمایش "در انتظار گودو" و "گودو"، پسرک نوجوانی است که گودو وی را به عنوان پیغام رسان خود فرستاده است. در "گودو" نیز اسنوک رفتاری تحقیرآمیز با پسرک دارد. توصیفات پسرک از حال و روز ولادیمیر و استراگون، درد عمیقی را برای گودوی بزرگوار، اما ناامید به همراه می آورد.

انتهاي پيام/ص
برچسب ها: گودو ، نمایش ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.