سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار ذوالقدر در نشست خبری تشریح کرد

برنامه‌های چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس/رونمايي از 18 کتاب

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در روزهای 6 تا 13 آبان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با برنامه‌های مختلف برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار احمد ذوالقدر جانشین سپاه محمد(ص) در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در موسسه فرهنگی اوج برگزار شد اظهار داشت: امروزه در سطح جهان فرهنگ و تمدن ملت‌ها با میزان مطالعه و کتاب‌خوانی آنها ارزیابی می‍‌‌شود و به همین منظور بنیاد حزب آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بنای بزرگی نهاده که ما افتخار می کنیم سپاه محمد(ص) امسال نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را برگزار می‌کند.
 
وی افزود: ما در طول سال باید بتوانیم با همه اقشار و سنین جامعه ارتباط برقرار کنیم و امروز از جایگاه مجری برگزاری نمایشگاه از رسانه‌ها می‌خواهم که نقش خود را ایفا کرده و همه آحاد جامعه بدانند که این فرصت به وجود آمده است.
 
سردار ذوالقدر تصریح کرد: کارهایی که از جنس دفاع مقدس و حماسه‌های شهدا است مانند معدن می‌ماند و با چشمه تفاوت دارد معدن نیازمند اکتشاف و مطالعه است لذا مدل کار در دفاع مقدس باید معدن‌وار باشد.
 
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: چهارمین دوره نمایشگاه ملی دفاع مقدس از روز دوشنبه 6 آبان تا 13 آبان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و میزبان همه ناشرین کتاب دفاع مقدس هستیم.
 
وی افزود: ما باید تکلیف رسانه‌ای فردی و اجتماعی و تعصب دفاع مقدسی خود را داشته باشیم تا این فضا باز شود که موضوع دفاع مقدس بیش از پیش نشان داده شود.
 
سردار ذوالقدر اظهار داشت: سپاه تهران بزرگ موسسه بزرگی به نام موسسه 27 بعثت دارد که از بهمن ماه سال گذشته شروع به فعالیت کرده و در این نمایشگاه نیز از 18 جلد کتاب خاص دفاع مقدس رونمایی خواهد کرد که کتاب‌های بسیار ارزشمند از فرماندهان بزرگ مانند کتاب به روایت همت و کتاب 27*27 تشکیل خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به فعالیت‌های دیگر این موسسه تصریح کرد: سه جلد از کتاب‌های ما به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی به کشورهای مختلف ارسال شده و میزان استقبال در خارج بیش از فروش داخل ما است لذا تلاش می‌کنیم تا همه کتاب‌ها را به زبان‌های مختلف ترجمه کنیم.
 
وی افزود: این موسسه در بخش مستندسازی و فیلمسازی نیز فعالیتَ‌هایی را به عهده دارد که سه بخش از آن را تاکنون در اختیار صداوسیما قرار داده‌ایم و بخش‌های دیگر نیز در آینده آماده خواهد شد.
 
سردار ذوالقدر گفت: درباره رشد نمایشگاه‌های دفاع مقدس توسط سپاه تهران بزرگ باید بگویم که موسسه 27 بعثت نمایشگاه دائمی دفاع مقدس را در خیابان مظفر 100 متر بعد از خیابان انقلاب برقرار کرده و با توجه به وسعت و استقبال از این نمایشگاه در تهران به دنبال گسترش دادن شعبات آن هستیم.
 
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شیوه اطلاع‌رسانی برای چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: فعایلت های مختلفی در این زمینه انجام شده و شاید مناسب ترین زمان برگزاری این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس بود اما برنامه‌های جنبی در آن هفته آنقدر زیاد بود که ما نگران بودیم این نمایشگاه فدای آن برنامه‌ها شود.
 
وی افزود: برای بسیج فرهنگیان هنرمندان بازار صداوسیما دانشگاه‌ها مدارس مساجد محلات طلاب شهرداری اطلاع رسانی کرده و برای تمامی مساجد و مدارس موضوع را به صورت پوستر فرستاده‌ایم و امیدواریم جمعیت قابل توجهی از برگزاری این نمایشگاه مطلع شوند و به صورت تخصصی موضوع دفاع مقدس را دنبال کنند که در این زمینه نقش صداوسیما برای جذب مخاطبان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تصریح کرد: تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه مهم است و باید جلوه ویژه ای به آن داده شود البته باید ما بحث بانیان را نیز ترویج کنیم که به دنبال کار خیر و ارزشمند باقیات الصالحات باشند لذا ما هزاران کتابخانه در مساجد مدارس دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه داریم که افراد خیری باید در عرصه فرهنگ دفاع مقدس حاضر شوند و این کتاب‌ها را برای افراد تهیه کنند.
 
سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: موسسه 27 بعثت کتاب‌هایی را به صورت برگزیده در بسته‌های مختلف تهیه کرده تا نهادها و سازمان ها با مهر خودشان و یا برای خیرات مسجد یا پدر و مادرشان در این عرصه حاضر شوند و از 1 میلیون تا 10 میلیون تومان به خواست خود سفارش دهند و نیز در این زمینه سازندگی بسیج تهران نیز این کار در برمی گیرد و همچنین خبرنگار برتر نیز در نمایشگاه تعیین خواهد شد.
 
وي خاطرنشان کرد: برنامه‌هاي محيطي براي کودکان، نقد کتاب، محيطي براي خبرنگاران، که حضور دائم داشته باشند، سالن‌هاي همايش از دستگاه‌هاي اداري و اجرايي، دعوت از شخصيت‌ها و مسئولان کشوري و وزراي محترم و شخصيت‌هاي فرهنگي و هنرمندان از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه است.

انتهاي پيام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.