سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

افزايش سرعت قطار در محور شيراز – اصفهان

با توجه به نظر كميسيون تعيين سرعت امسال سرعت قطار در ايستگاه هاي شيراز- مرودشت از ۹۰ كيلومتر در ساعت به ۱۰۰ كيلومتر درساعت و مرودشت – سعادت شهر از ۹۰ كيلومتر در ساعت به ۱۱۰ كيلومتر در ساعت افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدير كل راه آهن استان فارس گفت: با توجه به نظر كميسيون تعيين سرعت و باهدف تامين رضايت مسافران و عرضه خدمات مطلوب به آنان ، درمهر امسال سرعت قطار در ايستگاه هاي شيراز- مرودشت از ۹۰ كيلومتر در ساعت به ۱۰۰ كيلومتر درساعت و مرودشت – سعادت شهر از ۹۰ كيلومتر در ساعت به ۱۱۰ كيلومتر در ساعت افزايش يافت.

مهرداد انصاري بيان داشت: با اين افزايش ، متوسط سرعت قطار درمحور شيراز اصفهان به ۱۲۰ كيلومتر درساعت و مدت زمان حركت قطار از شيراز به اصفهان به كمتراز هفت ساعت رسيده است.

انصاري افزود: با توجه به شرايط فني راه آهن، حداقل شعاع قوس درمحور ۷۰۰ متراست و حداكثر فراز ۲۰ در يك هزار است و اين عوامل موجب افزايش طول مسير ريلي است و اين در حالي است كه طول مسير ريلي نسبت به جاده درمسيرشيراز – تهران حدود ۲۰۰ كيلومتر بيشتراز جاده است.

وي اضافه كرد: قطارها براي ورود به هر ايستگاه ازفاصله يك هزار متري سرعت خود را كاهش مي دهند تا با رسيدن به ايستگاه سرعتشان به حداقل مقررات و براي خروج از ايستگاه، پس ازطي يك هزار متر مي توانند سرعت خود را افزايش دهند.

انصاري ادامه داد:

وي افزود: مسير شيراز به تهران شامل ۱۳ ايستگاه مسافري و۳۰ ايستگاه درجه دو است كه بيش از دو ساعت زمان صرف موارد ياد شده مي شود و در واقع قطار مسير شيراز - تهران را ظرف مدت ۱۲ ساعت طي مي كند و با احتساب دو ساعت توقف هاي مورد اشاره، قطار در مسير نام برده پس از ۱۴ ساعت به مقصد تهران مي رسد.

انصاري با بيان اينكه سياست راه آهن ايمني ، راحتي و ارزاني است گفت: از اول آبان امسال ساعت حركت قطارهاي مسافري شيراز – تهران و شيراز – مشهد تغيير كرده است.

وي افزود: براساس اين تغيير، زمان حركت قطار شيراز - تهران كه به صورت روزانه انجام مي شود از ساعت ۱۶ به ساعت ۱۴ و زمان بازگشت قطار از تهران به شيراز به ساعت ۱۵/۱۹ تغيير يافته است.

انصاري بيان داشت:همچنين ساعت حركت قطار شيراز به مشهد مقدس كه روزهاي شنبه و چهارشنبه هرهفته از ايستگاه شيراز انجام مي شود از ساعت ۱۷:۲۰ به ساعت ۱۵:۴۰ و ساعت حركت مسير برگشت كه روزهاي دوشنبه و جمعه هرهفته از مشهد صورت مي گيرد به ساعت ۹:۱۰ صبح موكول شده است./س

برچسب ها: افزایش ، قطار ، محور ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.