سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

اعلام فهرست 11 بنای ثبتی میراث فرهنگی در فریدونکنار

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار فهرست 11 بنای ثبتی و حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان را اعلام کرد.

 

غلامرضا چشمه‌نور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری فهرست بناهای ثبتی و حفاظتی نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان را با قدمت تاریخی و شماره ثبت آنها اعلام کرد.

وی در تشریح اسامی و توضیحات مرتبط آنان از تپه قلاع‌کتی با قدمت تاریخی در بخش فریدونکنار، شمال شرقی روستای سوته با شماره ثبت 21569 و تاریخ ثبت در هفتم اسفند ماه سال 1386 نام برد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار با اشاره به اثر حمام سوته با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، دهستان باریک رود روستای سوته با شماره ثبت 20278 و تاریخ ثبت 27 آبان ماه 1386، سقانفار جزین با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، روستای جزین با شماره ثبت 16640 و تاریخ ثبت سوم دی ماه 1385 را به این لیست اضافه کرد.

به گفته چشمه‌نور، سقانفار نوایی محله با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، روستای نوایی محله با شماره ثبت 16692 و تاریخ ثبت سوم دی 1385 نیز از جمله این آثار است.

وی تصریح کرد: سقانفار کاردگرمحله در بخش فریدونکنار، تپه جزین در بخش فریدونکنار و روستای جزین، تپه طوله‌سرا در بخش فریدونکنار و سقانفار دوغیکلا در بخش فریدونکنار نیز به صورت حفاظتی هستند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.