سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزي که ناخن جويدن فرزندانمان به پايان مي رسد!

راهکارهاي مناسب براي رفع ناخن جويدن فرزندان

شايد شما والدين با مشکل ناخن جويدن فرزندانتان روبرو شده ايد با خواندن خبر زير در برطرف کردن اين مشکل فرزندتان تلاش کنيد.

 مريم ملک صالحي روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هرگز کودک خود را به خاطر ناخن جويدن مسخره و سرزنش نکنيد و دائما از تذکر دادن به او پرهيز کرده و ايراد نگيرد.
وي افزود: در صورتيکه شما والدين گمان مي کنيد که ناخن جويدن کودکتان ناشي از فشار روحي شما است که بر کودکتان اعمال مي کنيد سعي برکم کردن آن کنيد.
ملک صالحي گفت: از گول زدن کودک يا نوجوان خود با بيان اينکه تو ديگر بزرگ شده اي و ناخن جويدن چاره کار نيست بپرهيزيد و همچنين از بستن ناخن يا انگشت کودک خود يا آلوده کردن آنها به مواد تلخ و ساير موارد کاملا اجتناب نماييد.
اين کارشناس ارشد مشاوره همچنين خاطرنشان کرد: در حال اين مشکل ايجاد رعب، وحشت، استرس و تهديد چاره کار نخواهد بود زيرا ترس و اضطراب مي تواند سبب اختلال وسواس در فرزندتان بشود.
ملک صالحي همچنين تصريح کرد: آگاهي دادن فرزند، شادابي و خوشرويي والدين با فرزندشان مي تواند سبب بالا بردن اعتماد به نفس وي شود.
وي به والدين متذکر شد: مشغول کردن کودک از طريق بازي با مهره ها، قطعات پازل و فعال نگه داشتن وي هنگام تماشاي تلويزيون، برنامه رزي کردن براي مشغول نگه داشتن فرزند به هنگام زمان فراغت، بازي ها و سرگرمي هاي مناسب يکي از بهترين راه هاي جلوگيري از ناخن جويدن کودک است.
اين روانشناس همچنين به والدين سفارش کرد: به جاي پرداختن و تماشاي ناخن جويدن فرزندتان، به خود وي توجه داشته و در برآورده شدن نيازهاي ارضا نشده وي کمک کنيد و در صورت موفقيت نسبي او در حل اين مشکل فرزندتان را تشويق کنيد و در نهايت درصورت برطرف نشدن اين مشکل، از يک مشاور يا روانشناس کمک بگيريد./
 
برچسب ها: ناخن ، جویدن ، فرزندان ، راهکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.