سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تدوین آئین نامه بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت جدید قرار گرفت

نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت:در نخستین جلسه شورای گفتگو در دولت جدید تدوین آیین نامه های قانون فضای کسب و کار در دستور کار قرار گرفته است و با تدوین آن، این قانون به طور رسمی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد غلامحسین شافعی افزود: این آیین نامه کمکی به سازمان های دولتی محسوب می شود و با آغاز به کارآن به صورت رسمی ، تحول خوبی در بخش خصوصی ایجاد خواهد شد .

وی ادامه داد : در مراسم گشایش شورای گفتگو که چندی پیش با حضور دولت ، مجلس و قوه قضاییه برگزار شد ، معاون اول رئیس جمهور دور جدید را افتتاح کرد و برنامه مدون شش ماهه دوم تدوین شد .

به گفته ی وی با تعیین تقویم 6 ماهه دوم سال ،جلسات به طور منظم برگزار خواهد شد و برای برنامه ی اولین جلسه موضوعاتی که در نیمه دوم سال باید مطرح شود ، تعیین گردید که بعد از تصویب به ترتیب اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت . وی تاکید کرد : اعضای بخش های خصوصی نیز در نخستین جلسه شورای گفتگو حضور داشتند و در صورت تصویب در دیگر جلسات نیز می توانند حضور داشته باشند .

وی تصریح کرد : برای برگزاری این جلسات در دوره پیش رو تصمیم گرفته شده است علاوه بر جلسات اصلی ، جلسه های کارشناسی نیز برگزار شود که موضوعات را از قبل برای تصمیم گیری در شورا اولویت بندی و آماده سازی نماید .

رئیس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد با توجه به تدوین آیین نامه فضای کسب و کار جلسات شورای گفتگودر استان ها نیز به زودی با تقویمی مشخص شروع به کار می کنند و رابطه بین استان ها مرکز در رابطه ای تنگاتنگ قرار می گیرد که تمامی موضوعات استانی قابل طرح در شورای مرکزی به دبیرخانه این شورا ارسال شود و تصمیم گیری نهایی گرفته شود .

شافعی اظهار امیدواری کرد: با توافق نهایی وزارت کشور به زودی اولین جلسه مشترک استانداران و اتاقان بازرگانی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شود تا برنامه های استانی استانداران با برنامه های ملی پیوند بخورد و تدوین برنامه های ملی حاصل جامع برنامه های منطقی در کل کشور باشد که این تصمیم گیری ها بتواند در سطح کشور توسعه ای متوازن راایجاد نماید . به اعتقاد وی این شکل جدید در راستای رفع محرومیت بیشتر در استان ها صورت می گیرد که در تدوین برنامه های آینده و توسعه متوازن از نظر اقتصادی اتفاق خواهد افتاد .


برچسب ها: فضای ، کسب ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.