سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مالی مايکروسافت در سه ماهه سوم 2013

مايکروسافت مانند دیگر شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی، گزارش عملکرد مالی خود در سه ماه ی سوم سال 2013 را ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس این گزارش مايکروسافت در این دوره درآمدی معادل 18.5 میلیارد دلار داشته است که نسبت به فصل گذشته با کاهش روبه رو بوده، اما سود خالص این شرکت افزایش داشته است و به رقم 5.2 میلیارد دلار در این دوره رسیده است. 

همچنین درآمد و سود این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد قابل قبولی همراه بوده است. میزان سود ماکروسافت از فروش ویندوز 7 میزان 7 درصد نسبت به دوره ی قبل کاهش پیدا کرده است اما از طرفی درآمد این شرکت از بخش تبلیغات بینگ حدود 47 درصد رشد داشته است. همچنین درآمد ماکروسافت از فروش تبلت های سرفیس نیز به رقم 400 میلیون دلار رسیده است، که بخشی از این درآمد مربوط به کاهش قیمت این تبلت ها می باشد.

در این دوره نسخه ویندوز 8.1 نیز معرفی شد که با پیش فروش آن توسط مايکروسافت درامد 113 میلیون دلاری نصیب این کمپانی شد، از طرفی عرضه ی این نسخه، کاربران را به خرید کامپیوترهای جدید تشویق می کند که  این مسئله در درآمد مايکروسافت در سه ماه ی آخر 2013 تاثیر گذار خواهد بود، علاوه بر ویندوز 8.1 فروش نسل جدید تبلت های سرفیس و کنسول بازی Xbox1 در سه ماه ی پایانی 2013 نیز بر درآمد ماکروسافت تاثیر بسزایی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.