سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

امام خميني مكتبي مبتني بر اخلاق پايه گذاري كرد.

معاون فرهنگي و هنري موسسه تنظيم ونشر آثار آمام خميني (ره)گفت: معمار كبير انقلاب اسلامي از منظر فكري مكتبي عرفاني و فلسفي بنيان گذاري كردند كه مبتني بر اخلاق است.

 حجت الاالسلام والمسلمين حشمتي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: امام شخصيتي علمي ،فقي و عرفاني بود و در دنياي اسلام نظريه جديدي مطرح كردند كه در بعد سياسي مبتني بر وحدت جهان اسلام است.
وي گفت : تئوري اصلي امام وحدت جهان اسلام است و بعد از انقلاب اسلامي ما به دنياي اهل سنت نيز نزديك شديم .
حشمتي افزود : نياز است كه متفكران و انديشمندان آثار فقهي و فكري امام را كه در 22 جلد صحيفه منتشر شده را مورد تحقيق قرار دهند.
وي با اشاره به ضرورت تدوين انديشه‌هاي امام (ره) در جامعه گفت: انقلاب اسلامي ايران انقلابي است كه با محوريت امام و انديشه‌هاي ايشان در جهان معاصر و قرن حاضر رخ داده كه نام و آوازه آن در تمام دنيا طنين‌انداز شده است.
حشمتي گفت: بنابراين هر انسان متفكر و انديشمندي كه دغدغه مسايل انساني، بين‌المللي و جهاني را دارد لازم است همان‌طور كه در مورد مسايل مختلف مانند سياست و استفهام به جست‌وجوي انديشه‌هاي سياسي اجتماعي فيلسوفان بزرگي همچون افلاطون و سقراط به مطالعه مي‌پردازد ،انديشه‌ها و شخصيت امام را نيز به مطالعه و جست‌و جو كنند.
وي با بيان اينكه بايد عناصر محوري تفكر فلسفي، سياسي و اجتماعي حضرت امام (ره )در جامعه تبين شود ، افزود : زندگي امام و روح متعالي آن عزيز سفركرده سر شار نكاتي است كه براي جوانان جذابيت دارد از اين جهت كه رهبري در كمال سادگي و زهد كامل بتواند راهبر باشد./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.