سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

برگزاری کنگره بین المللی چشمه آفتاب

کنگره بین المللی چشمه آفتاب بهمن ماه امسال در خمین برگزاری می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، کنگره بین اللملی چشمه آفتاب که به زندگی آقا مصطفی پدر امام راحل در خمین می پردازد قرار است در بهمن ماه امسال برگزار شود.
در پیش همایش این کنگره که با حضور نوه امام راحل در دانشگاه آزاد خمین برگزار شد،حجت الاسلام سید علی خمینی با بیان اینکه همایش بین اللملی چشمه آفتاب در کنار بررسی زندگی پدر امام راحل به بررسی حرکت امام خمینی (ره) از شهر خمین به سمت ایجاد انقلابی بزرگ می پردازد افزود : باید بررسی شود که امام راحل که در آن شرایط تاریخی و فرهنگی رشد کردند چگونه مسیر خود را انتخاب کردند و موثر بودند.
وی در ادامه با بیان اینکه هرکدام از ما برآمده از درازای تاریخی و فرهنگی هستیم گفت: امام در زندگی خود انسانی موفق است که110 سال پیش از شهر کوچک خمین حرکت کرد و با تلاش از نظر دنیایی حاکم یک ملت شدند و از نظر معنوی به بالاترین مدارج دینی و اجتهاد رسیدند .
فرزند مرحوم سید احمد خمینی همچنین با اشاره به اینکه راه و سیره امام ادامه سیره و زندگی ائمه بوده و وابستگی به شرق و غرب نداشته است افزود: همایش و کنگره بین المللی چشمه آفتاب می تواند بستر جامعه شناسی و روان شناختی حرکت امام را بررسی کند و از سوی دیگر بستری برای بررسی زندگی آقا مصطفی پدر امام راحل / شهرستان خمین و خطه استان مرکزی باشد و همزمان امام شناسی / خمین شناسی و مرکزی شناسی را در برنامه خودداشته باشد.
ر ادامه این پیش همایش خسروی رئیس دانشگاه آزاد خمین به عنوان برگزار کننده کنگره بین المللی چشمه آفتاب با بیان اینکه کمیته های علمی و اطلاع رسانی کنگره فعالترین کمیته ها هستند افزود: تا کنون 12 کتاب جدید و 50 جلد کتاب و آثار امام راحل با مهر کنگره چاپ شده است.
وی با بیان اینکه کنگراه 16 و 17 بهمن ماه برگزار می شود گفت : آقا مصطفی پدر امام راحل از علما و فقهای بزرگ دوران خود بودند و حضور ایشان مامنی برای مظلومان بوده و مردم وی را گره گشای کارهای خود می دانستند./س

برچسب ها: کنگره ، چشمه آفتاب ، خمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.