سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به انتشار نادرست اخبار از قول یک مقام ایرانی؛

خبرگزاري رویترز: ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف نکرده است

خبرگزاري رويترز در گزارشي به قلم فردريک دال نوشت: ديپلمات‌هاي وابسته به ديده‌بان هسته‌اي سازمان ملل روز جمعه گفتند هيچ اطلاعاتي ندارند که مويد انتشار نادرست اخبار از قول یک مقام ایرانی که گفته بود ايران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، يک سفير در وين، محل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت معتقد است ايران به غني‌سازي بيست‌درصد ادامه مي‌دهد.

آژانس که مرتبا از تاسيسات هسته‌اي ايران بازرسي مي‌کند از اظهارنظر درباره‌ اين مساله خودداري کرده است. اما چندين ديپلمات از کشورهاي عضو گفتند از هيچ اقدام ايران در اين رابطه اطلاعي ندارند.

بااين‌حال، آنها يادآور شدند بازرسان آژانس هفته‌اي يک بار به مراکز غني‌سازي ايران مي‌روند و لذا ممکن است اگر در چند روز گذشته، غني‌سازي بيست‌درصد متوقف شده باشد، هنوز آژانس از اين مساله باخبر نشده باشد.

گزارش سه‌ماهه‌ بعدي آژانس درباره ايران ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

قدرت‌هاي جهان که به دنبال راه‌حلي ديپلماتيک براي مسئله هسته‌اي با ايران هستند از اين کشور خواسته‌اند غني‌سازي بيست‌درصد را متوقف کند. ايران در گفتگو با اين قدرت‌ها که هفته گذشته در ژنو از سر گرفته شد تلويحا گفت ممکن است از ابعاد برنامه خود بکاهد تا به کاهش تحريم‌ها نايل آيد.

رسانه‌های غربی روز گذشته، به اشتباه به سخنانی از سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس استناد کرده و مدعی شدند ایران تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را متوقف کرده است.

حسين نقوي حسيني، عضو ارشد کميته امنيت ملي پارلمان گفت ايران غني‌سازي بيش از پنج درصد را  متوقف کرده است چراکه ايران سوخت بيست‌درصدي لازم براي رآکتور تحقيقاتي تهران را دارد.

وب‌سايت پارلمان روز سه‌شنبه به نقل از وي گفت مساله تعليق يا توقف فعاليت‌هاي غني‌سازي بي‌معناست زيرا در حال حاضر هيچ توليدي رخ نمي‌دهد.

اسراييل که تنها دارنده سلاح هسته‌اي در خاورميانه است ادعا کرده است اگر ايران اورانيوم بيست‌درصد کافي براي توليد يک بمب به دست آورد، به اين کشور حمله خواهد کرد. 
برچسب ها: ایران ، هسته ای ، نقوی ، غنی سازی ، uranium ، iran
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.