سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی کارگاه آموزشی پژوهش های محله ای به میزبانی منطقه 10

قائم مقام منطقه 10 از برپایی کارگاه آموزشی پژوهش های محله ای به میزبانی اداره مطالعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 و تحقق سند توسعه محلات و پژوهش های محلی در این منطقه خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا عباسی قائم مقام منطقه 10 ضمن اعلام این خبر با بیان این که محله محوری و جلب مشارکت شهروندان در اداره هر چه بهتر شهر یکی از رویکرد های مهم شهرداری تهران در چند ساله اخیر بوده است گفت : این طرح بر اساس دستوالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران و با هدف شناخت شکل گیری و ارتقای مطالعات و پژوهش های محلی و نقش آن در تصمیم سازی فعالیت ها و برنامه های مدیریت محله در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی با برنامه ریزی های انجام شده در حال اجراست و تحقق آن می تواند علاوه بر هویت بخشی به برنامه های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات، موجب پیوند و سازگاری مؤلفه های مربوط به سیاست گذاری و برنامه ریزی های اجرایی شود.
 
 وی ادامه داد: تدوین پژوهش پیشنهادی محلات در سال 91 بر اساس swot انجام پذیرفت و در سال جاری نیز طبق اولویت به بررسی یکی از مشکلات محله با ارائه راهکارها و پیشنهادات می پردازد .
 
عباسی با بیان این که کارگاه آموزشی پژوهش های محله ای با رویکرد آشنایی محققان با نحوه نگارش هر چه بهتر پروژه های مطالعاتی و محلی و ارتقا کمی و کیفی مقالات برگزار شد گفت : کارگاه آموزشی سند پژوهش پیشنهادی محله برای پژوهشگران مناطق 9،2،10،11،17،18 با حضور استاتید دانشگاه، مدیر اداره پژوهش های محلی شهرداری تهران، مدیران اداره مطالعات مناطق، کارشناسان اداره کل مطالعات و دیگر پژوهشگران در سالن اجتماعات ساختمان شهید غنی پور برگزار شد.
 
به گفته قائم مقام منطقه از مهمترین محورهای پژوهشی می توان به بافت فرسوده در محله بریانک ، ایجاد پارکینگ های طبقاتی در محله سلیمانی –تیموری، مشکلات احداث سرای محله در هاشمی  و ... اشاره کرد . /ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.