سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض ائتلافی متشکل از 125 سازمان مذهبی به اقدامات نظارتي پليس آمریکا برضد مسلمانان

فعالان حقوق مدنی در آمریکا از دولت این کشور خواستند اقدامات نظارتی پلیس نیویورک بر ضد مسلمانان را تحت بررسی قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد یک گروه ائتلافی متشکل از 125 سازمان مذهبی از دستگاه قضایی آمریکا خواستند موضوع تحقیقات درباره سوابق مسلمانان را تحت بازنگری قرار دهند.

به گزارش این شبکه ، بررسی های خبرگزاری آسوشیتد پرس حاکی از آن است که پلیس نیویورک با اجیر کردن شماری از اتباع آمریکایی از آنها می خواهد با ورود به مساجد و نفوذ در میان مسلمانان عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشند. این افراد موظفند علاوه بر مساجد ، اتحادیه های دانشجویی ، رستورانها و کتاب فروشی ها را نیز تحت نظر داشته باشند. در این حال شهردار و کمیسر عالی پلیس نیویورک همواره از چنین اقداماتی حمایت کردند و آن را اقدامی پیشگیرانه برای حملات احتمالی دانستند.

شورای روابط اسلامی آمریکا از جمله گروههایی است که خواستار بررسی نحوه عملکرد پلیس نیویورک شده است.

مسئولان این شورا اعلام کردند اقدامات نظارتی پلیس به مسلمانان لطمه وارد کرده است.

رابرت مک کاو ، در گفتگو با الجزیره گفت  اقدامات پلیس آمریکا اثرات بسیار نامطلوبی بر زندگی مسلمانان گذاشته است و بر فعالیت های دینی ، اقتصادی و حتی اجتماعی آنها تاثیر نامساعدی داشته است. ائمه مساجد در آمریکا به خاطر ترس از جاسوسی جرات حرف زدن ندارند و مسلمانان به خاطر اینکه تحت تعقیب و پیگرد قرار نگیرند در مساجد حضور نمی یابند. دانشجویان مسلمان از تشکیل گروههای سازمان یافته نگران هستند و اتحادیه های مسلمانان نیز از برپایی تجمع و ارائه خدمات خوف دارند. حتی در صورت جاسوسی از مسلمانان ، نمی توانند موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

وی افزود: بهترین راه تامین امنیت نیویورک این است که تمام گروههای اجتماعی فارغ از نوع مذهب یا نژاد با پلیس نیویورک روابط مستحکمی برقرار کنند. اگر گروهی از برقراری ارتباط با پلیس واهمه داشته باشند ، امنیت کشور کاهش می یابد. پلیس نیویورک اذعان کرد در شش سال گذشته سالانه شصت و دو میلیون دلار هزینه صرف شده است اما در زمینه کاهش اقدمات تروریستی هیچ دستاوردی به همراه نداشته است. بنابراین ، با صرف این بودجه بخش عمده ای از پول و مالیاتهای پرداختی مردم آمریکا اتلاف شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.