سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضد ریاضتی در اسپانیا

دانشجویان اسپانیایی با برپایی تظاهرات گسترده، سیاستهای دولت را محکوم کردند و می خواهند این تظاهرات را گسترش بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دهها هزار نفر از دانشجویان اسپانیایی روز گذشته در خیابانهای شهر مادرید(پایتخت) تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به برنامه های ریاضت اقتصادی دولت اعتراض داشتند که سبب کاهش بودجه بخشهایی ازجمله بخش آموزش می شود. دولت اسپانیا مصمم است برنامه اصلاحات در نظام آموزشی را اجرا کند که دانشجویان با آن مخالفند.
یکی از دانشجویان معترض در این خصوص گفت: «با برنامه هایی که دولت می خواهد اجرا کند، اشتغال برای ما بسیار دشوار خواهد شد.»
یکی دیگر از جوانان اسپانیایی گفت: «بیکاری فزاینده جوانان اسپانیایی، شرم آور است. آنها می گویند باید برای به دست آوردن کار، تجربه داشته باشیم. اما چطور چنین چیزی ممکن است. وقتی ما فارغ التحصیل می شویم، تجربه ای نداریم. ما باید کار کنیم تا بتوانیم تجربه به دست بیاوریم.»
شرکت کنندگان در این تظاهرات ، دولت را در افزایش بیکاری جوانان مقصر دانستند. آنها از وزیر آموزش عالی کشورشان خواستند استعفا کند. متوسط بیکاری در اسپانیا بیست و شش درصد است. البته آمار بیکاری جوانان اسپانیایی از این رقم بیشتر است. قرار است امروز آمار جدید بیکاری در اسپانیا اعلام شود. پیش بینی می شود با اعلام آمار جدید که نشان دهنده افزایش بیش از پیش شمار بیکاران در اسپانیا باشد، تظاهرات گسترده ای در سراسر این کشور برپا شود. قرار است امروز تظاهرات گسترده ای در مادرید و دیگر شهرهای اسپانیا برپاشود. این بار علاوه بر دانشجویان، معلمان و استادان دانشگاهها و والدین اسپانیایی در این تظاهرات شرکت خواهند کرد. دولت اسپانیا می خواهد بخشهایی از نظام آموزش عالی را به بخش خصوصی واگذار کند. قرار است آزمونهای پایان دوره های آموزشی را بخش خصوصی برگزار کند. تاکنون بخش دولتی این آزمونها را برگزار می کرد. این تغییر می تواند برای خانوارهای اسپانیایی با هزینه همراه باشد. درعین حال، باید به افزایش هزینه های زندگی در اسپانیا نیز توجه داشت که زندگی را برای مردم بسیار دشوار کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.