سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان 3 برابر مردان درگير "آرتريت روماتوئيد" هستند

شيوع 3 برابري ابتلا به آرتريت روماتوئيد در زنان نسبت به مردان زمينه ساز تحقيقات متعدد دانش پژوهان كشور در سيمنارهاي علمي است.

محمدثه سفلايي، دانش آموخته مقطع كارشناسي ارشد ارتوپد فني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:‌ در اولين سيمنار دست و اطفال كه به همت انجمن علمي ارتز پروتز انجام شد در خصوص بيماري ها ارتزها و درمان هاي مربوط به دست و اطفال مباحثي مطرح شد.

وي با اختصاص موضوع سخنراني خود به بيماري آرتريت روماتوئيد گفت: اين بيماري كه تاكنون علل كامل آن ناشناخته است و برخي عفونت و ژنتيك را در آن دخيل مي دانند شست دست را بيش از ساير قسمت ها درگير مي كند و از آنجايي كه 40 تا 60 درصد عملكرد دست بر عهده شست است برآنيم تا بدانيم چه مكانيزمي منجر به عفونت مي شود.

سفلائي در ادامه خشكي صبحگاهي در ناحيه مفصل دست ،التهاب، تورم و قرمزي مفاصل مثبت بودن تست خون rf و ... را از علائم ابتلا به اين بيماري دانست و افزود: افراد بايد در هنگام پيدايش اين عوارض در مفاصل كه به صورت قرينه ديده مي شود به متخصص ارتوپد مراجعه كنند تا شاهد تشديد عوارض نشوند و از درمان هاي دارويي و ... طبق نظر پزشك معالج بهره مند شوند./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.