سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با برنامه "مویه های فراق"؛

تبیین فضائل حضرت علی(ع) در فرازهای دعای ندبه

برنامه "مویه های فراق" صبح جمعه سوم آبان ماه در بررسی و بیان مبانی قرآنی دعای ندبه به بیان فضائل امیرالمومنین عای(ع) می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ حجت الاسلام سبزواری به عنوان کارشناس برنامه "مویه های فراق" در خصوص ارتباط بین مفاهیم قرآنی و دعا  و تفسیر روزجمعه سوم آبان ماه به مناسبت عیدسعیدغدیر با اشاره به فرازی از دعای ندبه به بیان نکات آیه 119سوره توبه می پردازد.

در این آیه می خوانیم که يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ ای کسانی که ایمان آورده اید ، از خدا پروا کنید و با راستگویان باشید ( که مصداق آنها اهل بیت معصوم پیامبرند ).که براتساس این آیه حضرت پیامبرصلی الله علیه و آله  دست علی علیه السلام  رادر دست گرفتند و فرمودند  این است صالح المومنون پس در این آیه مراد از "صادقین" اهل بیت علیهم السلام است.

دعای ندبه از جمله ادعیه ارزنده ای است که امام جعفر صادق(ع) به شیعیان تعلیم داده و به آنان امرفرموده که این دعا را در اعیاد چهارگانه یعنی عید فطر, عید قربان, عید غدیر و عید جمعه قرائت کنند به همین سبب شبکه رادیویی قرآن هر جمعه این دعا را برای شنوندگان پخش می کند.

برنامه"مویه های فراق"  به سردبیری وتهیه کنندگی مونا توسلی جمعه  ها ساعت 8:35 به مدت 20دقیقه برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می شود./ص

انتهاي پيام
برچسب ها: برنامه ، دعای ندبه ، فراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.