سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محيط اطراف و تاثير بسزايي آن بر زندگي افراد

يك آسيب شناس اجتماعي گفت: پايه و اساس رفتارهاي فرد از دوران كودكي شكل مي گيرد و همواره همه رشد ها و تاثير پذيري ها از كانون خانواده نشات مي پذيرد.

ابراهيمي در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: افراد به طور ذاتي اطلاعات قبلي از هيچ كاري ندارند و اين محيط اطراف و اطرافيان هستند كه محركي مي شوند تا متوجه مسائل و موضوعات يا رفتارهاي مختلف شويم آن ها را درك و در صورت تمايل به كار ببنديم.

وي دامه داد: تاثير پذيري از محيط تنها در دوران كودكي اتفاق نمي افتد و هميشه و همه جا مي تواند هر كسي در هر جايگاهي را مغلوب خود كند شايد يك موقعيت جديد ما را به هدف اوليه خود نزديك كند اما احتمال دارد انتخاب اين مسير عوارض هاي جانبي متعددي در پي بگيرد كه مسير زندگي ما را به طور كلي تغيير دهد و ما را دچار مشكلات عديده اي نمايد.

ابراهيمي تصريح كرد: انسان در تعامل با دنياي اطراف قرار دارد و اين ارتباط از نظر فيزيكي و رواني مي تواند روي انسان تاثير بگذارد و به عنوان مثال اماكني كه در آن از رنگ هاي تيره و تار درون آن بيشتر ديده مي شود معمولا احساس افسردگي به وجود مي آورد.


وي افزود:‌شرايط محيط بسته به نوع انتخابي كه مي كنيم متفاوت است اما در هر حال هنگامي كه يك فرد تصميم مي گيرد و از آن زمان به بعد در مسير آن راه قرار مي گيرد و خود به خود شرايط و قوانين آن مسير بر زندگي او تاثير مي گذارد و بعد از مدتي زندگي اش را دگرگون مي كند.

ابراهيمي خاطر نشان كرد: شرايط محيط هم مي تواند اثر مثبت بگذارد هم منفي به عبارتي ديگر وقتي موقعيت جديدي را انتخاب مي كنيم محيط آن يا رفتار شخصيت اجتماعي ما را رشد داده و موجب موفقيت دور از انتظار ما مي شود و يا باعث پيشرفت و پايين آمدن ما شده و باعث مي شود اتفاقات ناگواري را در آن مسير تجربه كنيم./ف
برچسب ها: محیط ، اطراف ، تاثیر ، زندگی ، افراد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.