سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرانچار:نوید کیا شناسنامه سپاهان است/سپاهان کارنامه درخشانیاز خود رقم زده است

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با تبریک ایام شصت سالگی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان سازماندهی این باشگاه را ستایش کرد.

به گزارش گروه ورزشبي باشگاه خبرنگاران ؛زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ملوان بندر انزلی با تبریک عید سعید غدیر خم و همینطور ایام ۶۰ سالگی باشگاه  فولاد مبارکه سپاهان اظهار داشت: به طور حتم هر تیمی صاحب سنت است و از سوابق سپاهان بعد از ۶۰ سال که تأسیس آن می‌گذرد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اگر عملکرد سپاهان را بررسی کنیم، این تیم در دهه گذشته جام‌ها و افتخارات زیادی کسب کرده و این به دلیل سازماندهی فوق‌العاده این باشگاه بوده است.ضمن اینکه این باشگاه در طول 60 سال اخیر کارنامه درخشانی را برای خود و مجموعه عظیم هوادارانش رقم زده است.
وی در مورد دیدار تیمش با ملوان گفت: هیچ چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه نداریم و به همین دلیل زیر فشار برد هستیم و به طور کلی، دو نتیجه مساوی قبلی ما باعث شده محکوم به پیروزی باشیم.

کرانچار ادامه داد: البته فشار اصلی از زمانی ایجاد شد که مقابل مس کرمان به تساوی رسیدیم و باید ۳ امتیاز آن مسابقه را می‌گرفتیم اما در برابر سایپا، فکر می‌کنم نتیجه خوبی کسب کردیم.
 
بازی با ملوان مقارن با سالگرد ۶۰ سالگی باشگاه شده است و همه اینها باعث می‌شود به پیروزی در این مسابقه بیاندیشیم.

سرمربی فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به نتایج ملوان در لیگ برتر افزود: البته ملوان در بازی‌های خارج از خانه بهتر بوده است و مربی این تیم هم در کرواسی به گونه‌ای عمل می‌کرد که ابتدا بازی دفاعی ارائه می‌داد سپس در ضدحمله از عمق به سمت دروازه حریف حرکت می‌کرد و با همین حربه، توانست تیم‌های بزرگی مانند دینامو زاگرب و هایدوک اسپیریک را شکست بدهد.
وی تصریح کرد: بازیکنان سپاهان باید از دفاعی بازی کردن ملوان استفاده کنند تا شاید با برد مقابل این تیم، به صدر جدول برسیم. اما اگر این اتفاق نیفتاد وظیفه ما پیروزی و کم کردن فاصله با رقیبان است.

کرانچار بیان داشت: ۵ روز از بازی با سایپا می‌گذرد و ملی‌پوشان با سایر بازیکنان هماهنگی بیشتری پیدا کرده و توانسته‌اند سرنخ پیوند درون تیمی را به دست بگیرند. بازیکنان ملی‌پوش سپاهان می‌توانند بازیکنان سرنوشت‌ساز بازی فردا باشند.

وی در مورد آرش افشین گفت: هر بازیکنی برای ما مهم است و در طول فصل این فرصت را پیدا می‌کند که برای ما مثمرثمر باشد. سعی می‌کنیم حداکثر استفاده را از آرش ببریم و او در بازی با سایپا نشان داد انگیزه لازم را دارد.
 
سرمربی فولاد مبارکه سپاهان در مورد مصدومان و محرومان تیمش مقابل ملوان افزود: جالوویچ مصدومیتی از ناحیه زانو دارد و در تمرین آخر تیم هم نتوانست شرکت کند و به طور قطع، در لیست ۱۸ نفره نخواهد بود اما سایر بازیکنان کاملاً آماده هستند.

وی در مورد  بحث ها و صحبت‌های اخیر در خصوص خداحافظی محرم نویدکیا از فوتبال خاطرنشان کرد: او دو فصل خیلی خوب کار کرد اما دوباره با مصدمیت بدی مواجه شد که او را ۶ تا ۷ ماه از میدان دور کرد. طبیعی است وقتی بازیکنی مثل نویدکیا با چنین شرایطی روبه‌رو می‌شود، افکاری از راه برسند که بخواهد از فوتبال خداحافظی کند. ضمن اینکه بازگشت او سخت و در درازمدت خواهد بود.

کرانچار ادامه داد: به نظر من او هنوز باید صبر کند و سپس کمی به خودش فشار بیاورد. بعد از آن می‌توان به او مشورت داد که چه کاری می‌تواند انجاد دهد. در واقع زمان مشخص می‌کند که نویدکیا چه کار باید بکند، او صادقانه این مسائل را در رسانه‌ها مطرح کرده است و رسانه‌ها هم شایعاتی را ایجاد کرده‌اند. وقتی ۲ سال پیش به اصفهان آمدم او در تمرین حضور نداشت و وقتی برگشت، با من صحبت کرد و شرایطش را به من گفت. من انگیزه او را دیدم و می‌دانستم برمی‌گردد و می‌درخشد و همین طور هم شد. نام خانوادگی او یعنی شناسنامه سپاهان و بخشی از فوتبال ایران.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات سپاهان و نداشتن یک هافبک طراح خوب بیان داشت: ما بیشتر به یک مهاجم گلزن و قاتل در محوطه جریمه نیاز داریم. ما در هر بازی شانس‌های زیادی به وجود می‌آوریم اما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم که دلیل آن نداشتن مهاجم قاتل است. البته نمی‌خواهم از ارزش‌های غلامی، افشین و جالوویچ کم کنم؛ آن‌ها مهاجم هستند اما قاتل نیستند. ما در ۶ بازی اخیر گلی دریافت نکردیم اما گل‌های زیادی هم نزدیم.

از سرمربی سپاهان در مورد معاوضه آرش افشین و آرش برهانی سوال شد که وی گفت: در نیم‌فصل نمی‌خواهیم از کسی جدا شویم و قصد اضافه کردن ۲ بازیکن را داریم. افشین و سایر بازیکنان متعلق به سپاهان هستند و در آینده هم فرصت بازی کردن پیدا خواهند کرد به خصوص که ما باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان برویم.

کرانچار در پایان اظهار داشت: ما ۲، ۳ جای خالی در لیستمان داریم ضمن اینکه یک بازیکن آسیایی هم می‌توانیم به این لیست اضافه کنیم و در صورتی که یک بازیکن خارجی خود را کنار بگذاریم، می‌توانیم بازیکن خارجی غیرآسیایی هم جذب کنیم. مشکل ما همزمان نبودن زمان نقل و انتقالات ایران با فیفا است که ممکن است مشکل‌ساز شود. ما می‌توانیم یک بازیکن خود را در صورتی که خودش فوق‌العاده اصرار کند و ما هم نیاز چندانی به او نداشته باشیم کنار بگذاریم.
 
پايان متن/آق

برچسب ها: فوتبال ، کرانچار ، سپاهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.