سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"علی العریض":تظاهرات در تونس به سود روند گفتگوي ملي نيست/دولت تونس به وعده هاي خود پايبند است

نخست وزير تونس:تظاهرات در تونس به سود روند گفتگوي ملي نيست.وی با تاکید بر ادامه مقابله با گروه های تروریستی در این کشور از احزاب تونسی خواست برای توافق سیاسی تلاش کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ "علی العریض" نخست وزیر تونس اعلام کرد: ادامه تظاهرات و اعتراضات در کشور به زیان روند گفتگوی ملی در تونس است.

وی بر ادامه مقابله با گروه های مسلح تروریست در این کشور تاکید کرد و دولت تونس در این راه تسلیم هیچ فردی نمی شود و تنها به منافع ملی این کشور توجه خواهد کرد.

"علی العریض" در کنفرانس خبری خود در تونس گفت: مقابله با تروریسم در تونس با هر بهایی که داشته باشد ادامه خواهد یافت تا همه فعالیت های تروریستی در کشور از بین برود و دولت، احزاب سیاسی و نیروهای امنیتی و دفاعی تونس درباره مقابله با تروریسم و پاکسازی کشور از گروه های تروریستی تاکید دارند و یک توافق ملی میان همه تونسی ها در این زمینه وجود دارد. ما تا نابودی کامل تروریست ها به صبر، وحدت و تحمل فداکاری نیازمندیم و باید تلاش کنیم امکانات و توانایی های خود را برای مقابله با تروریست ها افزایش دهیم.
 
مسئله دیگر درباره تلاش عده ای برای برگزاری تظاهرات در پایتخت بود که این افراد نتوانستند با این تظاهرات به اهداف خود برسند. در این تظاهرات شعارهایی سر داده شد که توهینی به ارزش های مردم تونس بود. این تظاهرات برای بیان خواسته های سیاسی نبود و به صورت مسالمت آمیز برگزار نشد و سازمان دهندگان این تظاهرات می خواستند تنش ،تفرقه و درگیری در کشور ایجاد کنند و به وحدت ملی تونس ضربه بزنند این در حالی است که ما در شرایط به شدت به تقویت این وحدت نیازمندیم.
 
وی افزود: همچنین معترضان می خواستند با این تظاهرات روند گفتگوی ملی در تونس را به شکست بکشانند. متاسفانه برخی از گروه های سیاسی تونسی مدعی هستند که از گفتگوی ملی در این کشور حمایت می کنند ولی اقدامات آنان در جهت تخریب گفتگو و از بین بردن فضای ایجاد شده برای گفتگوست و می خواهند مانع از موفقیت گفتگوی ملی در کشور شوند.
 
دولت تونس به عهد خود برای حفظ امنیت، بهبود اوضاع اقتصادی و مقابله با تروریسم و قاچاق و حمایت از مرزها پایبند است. باید همه نهادها به مسئولیت های خود جهت حفظ امنیت شهروندان تونسی پایبند باشند. امنیت، ثبات، اقتصاد و پایان یافتن تدوین قانون اساسی، برگزاری انتخابات و موفقیت گفتگوی ملی از اصول ثابت دولت تونس است و تلاش می کند این گفتگوها به موفقیت برسد. دولت تونس بار دیگر وعده خود را مبنی بر استعفا در چارچوب نقشه راه و موفقیت روند گفتگوی ملی اعلام می کند تا خلائی در کشور رخ ندهد. ما تسلیم هیچ فردی نمی شویم و تنها به منافع عالی تونس توجه داریم.
 
"علی العریض" افزود: از همه طرف های شرکت کننده در روند گفتگوی ملی تونس می خواهم به تکمیل نقشه راه مورد نظر پایبند باشند تا آسیبی به منافع کشور وارد نشود. از همه احزاب و سازمان های تونسی می خواهم به دنبال توافق در کشور باشند و از نمایندگان مجلس موسسان تونس می خواهیم با سرعت به کار تدوین قانون اساسی پایان دهند تا کمیسیون انتخابات بتواند زمان برگزاری انتخابات را مشخص کند. من اطمینان دارم که ملت تونس هوشیار است و هر توطئه ای را ریشه کن می کند. مواضع مسئولانه ملت تونس و تلاش آن برای حفظ وحدت ملی باعث از بین رفتن تلاش ها برای ایجاد هرج و مرج و آشفتگی در کشور شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.