سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملک‌شاهی در دیدار با ژان ایولو کنت:

مبنای پذیرش حقوق بشر، پذیرش رای اکثریت جامعه است

رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای پذیرش حقوق بشر، پذیرش رای اکثریت یک جامعه است.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، به نقل از خانه ملت؛ اللهیار ملک‌شاهی در دیدار با ژان ایولو کنت، عضو کمیسیون قوانین و خانم ژوئل گاریومایلام عضو کمیسیون امور خارجی، دفاع و نیروهای مسلح مجلس سنای فرانسه با اشاره به رابطه دوستی دیرینه‌ای که بین ایران و فرانسه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد در آینده سطح روابط پارلمانی بین دو کشور افزایش یابد.

رییس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه مبنای پذیرش حقوق بشر، پذیرش رای اکثریت یک جامعه می‌باشد، گفت: حقوق بشر موضوعی است که با نگاه‌های مختلف، مفاهیم مختلفی را به ذهن می‌رساند و ممکن است هر کشور و هر جامعه‌ای به حقوق بشر نگاهی خاص داشته باشد و در جوامع مذهبی و جوامع لائیک دیدگاه متفاوتی نسبت به این مساله وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات پارلمانی میان دو کشور، خاطرنشان کرد: ایران و فرانسه می‌توانند از تجربیات یکدیگر در قانونگذاری استفاده کرده و به تبادل دانش و تجربیات بپردازند.

وی در همین زمینه آمادگی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی را برای تبادل تجارب با مجلس سنای فرانسه اعلام کرد.

ملکشاهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ایران از حق خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهد کرد.

نماینده مجلس سنای فرانسه نیز با اظهار تمایل نسبت به افزایش همکاری فیمابین کمیسیون‌های قضایی و قوانین دو کشور، گفت: فضای مساعدی برای همکاری پارلمان‌ها وجود دارد و اگر همکاری مجالس بیشتر باشد همکاری در سایر زمینه‌ها به ویژه مبانی حقوقی و حقوق بشر نیز افزایش می‌یابد.

وی در پایان سخنانش گفت: تقویت همکاری میان پارلمان‌های دو کشور موجب ایجاد شناخت و درک متقابل از مواضع و دیدگاه‌های طرفین در موضوعات مختلف خواهد شد.

انتهاي پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.