سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس انجمن خودروسازان خبر داد:

راه اندازي خط توليد مشترک "ايران خودرو" و "سايپا" در عراق

نعمت بخش با اشاره به اخذ عوارض 6 هزار دلاري دولت عراق از واردکنندگان خودرو گفت:با افتتاح اين خط توليد هم صادرات قوت مي‌گيرد و هم اين عوارض 6 هزار دلاري ديگر محاسبه نمي‌شود.

احمد نعمت‌بخش رئيس انجمن خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به افت 92 درصدي صادرات خودرو در شش ماهه نخست امسال، اظهار داشت:تحريم صنعت خودرو اصلي ترين دليل افت صادرات است بخصوص کشور عراق که بيشترين واردات خودروي ايران را دارد.
 
وي به سياست‌هاي جديد دولت عراق در حوزه  واردات خودرو اشاره کرد و گفت:دولت عراق براي واردات خودروهاي سواري علاوه‌ بر اخذ تعرفه‌هاي گمرکي اقدام به اخذ عوارض 6 هزار دلاري نيز کرده است.
 
نعمت بخش افزود: به عنوان مثال اگر پرايد را 5 هزار دلاربفروشيم با عوارض 6 هزار دلاري که براي ورود به عراق از واردکننده اخذ مي‌شود،قيمت تمام شده‌اش 11 هزار دلار مي‌شود.

دبير انجمن خودروسازان کشور با بيان اينکه اين عوارض تنها براي خودروهاي کامل در نظر گرفته شده است،تصريح کرد:از اين رو دو گروه خودروسازي "سايپا و ايران خودرو"در يکي از شهر‌هاي عراق اقدام به راه‌اندازي يک خط توليد مشترک کرده‌اند.
 
وي با اشاره به اينکه اين خط توليد به زودي افتتاح مي شود،گفت:با افتتاح اين خط توليد،قطعات از ايران به عراق ارسال و در آنجا مونتا‍‍ژ و تبديل به خودرو مي‌شود.
 
نعمت بخش تصريح کرد:از آنجايي که اين عوارض تنها از خودروهاي کامل اخذ مي‌شود با اين اقدام هم صادرات قوت مي‌گيرد و هم اين عوارض 6 هزار دلاري ديگر محاسبه نمي شود.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: خودرو ، واردات ، عوارض ، سایپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.