سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت تا قیام قیامت و تا حضور در محفل جانان و انس با خدای رحمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی صبح امروز در حاشیه جشنواره تحلیل و بازکاوری خطبه غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سایه غدیر از دشمنان نباید ترسید و نباید هراسید، اظهار داشت: عید غدیر خم یک فرصت طلائی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام است.

وی تصریح کرد: در این فرصت از یک سو حقیقت غدیر و ولایت و امامت روشن می‌شود و از سوی دیگر عملکرد نظام‌های فاسد و قلدر بنی امیه و بنی عباس و دار و دسته و ایادی آنها که عامل بیشترین ظلم و عدوان و فساد و طغیان شدند و مسیر جامعه بشری و اسلامی را به فساد و تفرقه و جنایت آلوده کردند، آشکار می‌شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه غدیر روح و جان تاریخ است، ادامه داد: غدیر فصل ممیز تاریخ اسلام از تاریخ جاهلی است، بر ماست که غدیر را بشناسیم و اهداف آن را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه غدیر مظهر وحدت و همدلی و عزت و کرامت انسانی انسان‌هاست، تاکید کرد: غدیر مشعل پر فروغ خیر و صلاح و سعادت است، غدیر رمز برادری و اخوت، برابری و عدالت، تقوا و فضیلت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: صورت ظاهری غدیر احیای شریعت و عمل به وظیفه و اخلاص در راه خداوند و پرهیز از تفرقه افکنی و آلودگی و انحراف است، غدیر بیانگر رابطه نورانی ثقل اصغر با ثقل اکبر و تبلور عینی مکتب و نشان دهنده راه حقیقت است.

دری‌ نجف‌آبادی افزود: غدیر یک حادثه نبود و نیست، بلکه یک تاریخ و یک مکتب و رمز جاودانگی دین و اسلام است./س

برچسب ها: غدیر ، تداوم ، ولایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.