سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ششم تا سیزدهم آبان ماه در مصلی تهران؛

عرضه چاپ جدید «لشكر خوبان» در نمایشگاه كتاب دفاع مقدس

كتاب «لشكر خوبان» به همراه تقریظی كه مقام معظم رهبری به تازگی بر آن نوشته‌اند، در نمایشگاه كتاب دفاع مقدس كه از ششم تا سیزدهم آبان ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود، عرضه خواهدشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل ازسوره مهر، كتاب «لشكر خوبان» حاوی خاطرات مهدی‌قلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس است كه معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی در كتاب «نورالدین پسر ایران» آن را نوشته‌است.  
 
«مهدی قلی رضایی» در این كتاب اغلب خاطراتی از لشكر 31 عاشورا را در بر می‌گیرد و به همین دلیل با خاطرات مهدی باكری و حمید باكری نیز گره خورده‌است. راوی لشكر خوبان در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است كه به مرور در مواجهه با سختی‌های طاقت‌فرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یك رزمنده می‌دهد.  
 
مقدمه معصومه سپهری بر این كتاب نشان از تأثیری است كه خود از مواجهه با خاطرات راوی گرفته‌است. وی با سطرهای این كتاب، بهترین روزها و بهترین تصمیم‌ها را تجربه كرده‌است. نتیجه زحمات دوساله او كتابی است كه از آن انتظار دارد خواننده را از پرسه زدن در كلمات خیالی به واقعیت زندگی در سالهای جنگ ببرد و راهی نو در زندگی‌اش بگشاید.  
 
مقام معظم رهبری در یادداشتی كه فروردین ماه سال جاری بر كتاب لشكر خوبان نوشتند و اخیرا از آن رونمایی شد، فرموده‌اند:  
 
«این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشكوهی است كه ما همواره آن را از دور دیده و تحسین كرده و بزرگ شمرده‌ایم بی‌آن‌كه از ریزه‌كاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشكیل‌دهنده‌ آن و رنگ آمیزی‌های بی‌نظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این كتاب شرح این ریزه‌كاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن‌چه درباره‌ عملیات بدر و والفجر ۸ و كربلای ۵ و كربلای ۴ و بیت‌المقدس ۲ و ۳ در این كتاب آمده از بخش‌های برجسته‌تر آن است. همچنین مجاهدت‌ها در كوه‌های غرب؛ در ماووت و گرده‌رش و قامیش دیگر آن بلندی‌های سخت، و نیز آن‌چه به یگان‌ها و دستجات اطلاعات و غواص مربوط می‌شود و نیز بخش‌های دیگری از آن در خور آن است كه در شكل فیلم و رمان عرضه شود.»  
 
تقریظ مقام معظم رهبری پشت جلد چاپ چهاردهم كتاب «لشكر خوبان» را به خود مزین كرده‌است و علاقمندان می‌توانند نوشته‌های مقام معظم رهبری را با دست‌خط خودشان مشاهده نمایند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.