سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شامپوها، خطري در کمين مادران باردار

پزشکان به تازگي دريافته اند که حتي شامپوها نيز مي توانند يک عامل خطرساز براي مادران باردار باشند و بر سلامت جنين تاثير مخرب بگذارند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛غذاهاي فرآوري شده که در آنها مواد شيميايي وجود دارد،‌ گرد و غبار و بوي مواد شيميايي و صنعتي همگي مي توانند باعث افزايش خطر سقوط جنين در مادران باردار شوند.  
 
گفتني است: ساير لوازم و محصولات آرايشي بهداشتي مانند عطر، لاک، اسپري هاي دئو دورانت و حتي شامپوها نيز مي توانند خطر سقوط جنين را در مادر باردار تا حدود 2 برابر افزايش دهد.  
 
بررسي ها نشان مي دهند؛ ترکيبات فتالات ها که در لاک ها وجود دارد مي تواند يک عامل بسيار خطرناک براي سلامت جنين باشد همين طور اسانس و عطرهاي مختلفي که در ترکيب شامپوها و صابون هاي بهداشتي وجود دارد مي تواند ما را در معرض ريسک از دست دادن بچه قرار دهد.  
 
پزشکان توصيه مي کنند: تا مادران سعي کنند تا حد امکان در معرض بوييدن عطرهاي مختلف قرار نگيرند و يا در محيطي داراي تهويه مناسب است از اين نوع محصولات استفاده کنند.  
 
پزشکان هم چنين به مادران باردار توصيه مي کنند: تا در حد توان از دست زدن به پول نقد خودداري کنند زيرا مي تواند باعث جذب آلودگي از طريق دست آنها و آسيب به جنين شود. /ع2

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.