سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی بیش از ۳۷۰هزار نیازمند از خدمات کاروان‌های سلامت داوطلبان

رئیس سازمان داوطلبان از اعزام ۷۳۱ کاروان سلامت و بهره مندي 370 هزار نيازمند از خدمات اين كاروان ها در شش ماهه نخست امسال به مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، فرح‌ناز رافع در تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم، گفت: در شش ماهه نخست امسال با اعزام  ۷۳۱ کاروان سلامت به مناطق محروم، ۳۷۲ هزار و ۵۰۰ بیمار  نیازمند از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شدند.
 
رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه طرح ملی کاروان‌های سلامت با مشارکت پزشکان و پرستاران داوطلب این سازمان اجرایی می‌شود، گفت: ۱۱ هزار و ۵۴ پزشک و پیراپزشک در اجرای طرح ملی کاروان‌های سلامت به این سازمان یاری رساندند.
وی   با اشاره به اینکه  این سازمان با انگیزه حل مشکلات بهداشتی حاشیه نشینان شهری و روستایی ، اقدام به  اعزام کاروان های سلامت با مشارکت پزشکان و  داوطلبان متخصص در این امر نموده است ، افزود: این کاروان ها به مناطقی اعزام می شوند که  به دلیل گسترش بی رویه جمعیت شهری ، کمترین پوشش مراقبت های بهداشتی  را برای گروه های آسیب پذیر جامعه داراست.
توزیع ۵۷ هزار و ۹۴۰ بسته حاوی اقلام بهداشتی
 
رئیس سازمان داوطلبان تغییر نگرش و عملکرد اقشار محروم و کم برخوردار نسبت به توانایی بالقوه خود در جهت تغییر و بهبود شرایط زندگی  و شاخص های بهداشتی  به کمک آموزش های ارائه شده در خصوص پیشگیری از بیماری های شایع توسط داوطلبان  به این افراد را از نتایج مثبت این طرح عنوان کرد.
وی افزود: همچنین تعداد ۵۷ هزار و ۹۴۰ بسته حاوی اقلام  بهداشتی ، مواد ضدعفونی‌کننده و … میان نیازمندان توزیع شد و به علاوه  بر اساس میزان محرومیت شهرهای اعزامی، پزشکان نسبت به ارائه قطره یا قرص آهن و همچنین هدیه‌های بهداشتی به زنان اقدام کردند.
رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه این طرح پیشتر در مناطق محروم استان‌های تهران، البرز و خراسان‌رضوی اجرایی شد، گفت: مناطق خاص از جمله بشاگرد سیستان و بلوچستان و مناطق زلزله‌زده به صورت ویژه در دستور کار قرار داشتند. /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.