سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه‌های کاری حواستان به این 50 اشتباه باشد

پوشیدن لباس نامناسب، استفاده بیش از حد از عطر یا استفاده از وسایل نامتعارفی مانند عینک آفتابی در حین مصاحبه از جمله نکاتی است که باید رعایت کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امکان خطا و اشتباه در مصاحبه‌های شغلی به سادگی اتفاق می‌افتد. در واقع، گاهی شما نمی‌دانید که در حال انجام اشتباهی هستید. من با بسیاری از جویندگان شغل مصاحبه کرده‌ام، کسانی که اغلب نمی‌دانند نباید در حال نوشیدن یا در دست داشتن یک فنجان چای یا یک بطری آب به سمت جلسه مصاحبه بروند.

همچنین با متقاضیانی که به اشتباه، خیلی زود برای مصاحبه می‌آیند یا لباسی غیر‌معمول برتن می‌کنند و وسایلی زیاد برای شرکت در یک مصاحبه به همراه خود می‌برند.

آنها تصور می‌کنند مصاحبه درستی انجام داده‌اند، در صورتی‌ که نتوانسته‌اند تاثیر مثبتی ایجاد کنند. برخی از این اشتباهاتی که در مصاحبه رخ می‌دهد بسیار واضح و متداول هستند و برخی دیگر غیر‌معمولند و کمتر اتفاق می‌افتند؛ به خصوص اگر شما تاکنون مصاحبه‌ای انجام نداده باشید یا خیلی کم در مصاحبه‌های شغلی شرکت کرده باشید. از این رو، در اینجا به رایج‌ترین اشتباهات اشاره می‌کنیم تا از انجام آنها در مصاحبه‌های آینده اجتناب کنید:

*  پوشیدن لباس نامناسب، استفاده بیش از حد از عطر یا استفاده از وسایل نامتعارفی مانند عینک آفتابی در حین مصاحبه
*  جدی نگرفتن مصاحبه تلفنی مانند مصاحبه حضوری
* روشن گذاشتن تلفن همراه
*  به همراه داشتن خوراکی یا نوشیدنی هنگام مصاحبه
*  آوردن شخصی به عنوان همراه برای شرکت در مصاحبه
*  زود یا دیر رسیدن
*  خسته و پریشان به نظر رسیدن یا حضور در مصاحبه هنگام بیماری
*  عدم‌معرفی خود و نیز ندانستن نام مصاحبه‌گر
*   نُت‌برداری در هنگام مصاحبه
*  قطع کردن صحبت‌های مصاحبه‌گر به منظور پاسخ به موبایل
*  وجود سر و صدای زیاد در محیط به هنگام مصاحبه تلفنی (صدای بچه، حیوانات خانگی، تلویزیون و ...)
*  همراه نداشتن رزومه کاری یا مواردی مثل آدرس محل کار قبلی، شماره تماس، ایمیل و ...
*  بروز استرس بیش از حد از طریق حرکات بدن یا استفاده از تکیه کلام‌های بی‌مورد
*  پر حرفی کردن یا استفاده ضعیف از دستور زبان
*  کم حرف زدن و بیش از حد جدی بودن یا از سوی دیگر، بذله‌گویی و خندیدن بیش از حد
*  عدم‌ارتباط چشمی با مصاحبه‌گر
*  مورد انتقاد قرار دادن شرکتی که قبلا در آن کار می‌کردید و همچنین رییس آن شرکت
*  نگاه کردن به یادداشت‌هایتان برای پاسخ به سوالات
*  عدم‌آمادگی جهت پاسخ به سوالات مصاحبه‌گر
*  عدم‌توجه به سوالی که از شما پرسیده شده
* عدم‌تحقیق در مورد سازمانی که برای مصاحبه دعوت شده‌اید
*  فراموش کردن نام سازمانی که برای مصاحبه دعوت شده‌اید
*  عدم‌اطلاع از شغلی که برای آن به مصاحبه دعوت شده‌اید
*  نشان دادن نیاز مبرم در به دست آوردن شغل مورد نظر
*  نشان دادن نیاز مبرم به پول
*  صحبت کردن در مورد حقوق و مزایا در جلسه اول
*  پرداختن به توضیح «پیرامون خودتان» به جای پرداختن به «چگونگی مفید بودنتان برای شرکت» * هنگامی که از شما درباره «علت تمایل شما به همکاری با شرکت مورد نظر» سوال می‌شود
*  عدم‌قدردانی از مصاحبه‌گر برای فرصتی که به شما داده است
*  عدم‌ارسال نامه سپاسگزاری پس از مصاحبه.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.