سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

تأمین امنیت و ارتقاء آن منوط به همکاری آحاد جامعه است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: چنانچه آحاد جامعه در تأمین امنیت نقش داشته باشند دستگاهای متولی نیز در ارتقاء سطح امنیت موفق عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان یدا... موحد در دیدار اعضای شورای تأمین شهرستان کرمان با نمایندگان اصناف افزود: حاکمیت مسئول تأمین امنیت جامعه است و برای این امر نیز متولیانی را مشخص کرده است اما تحقق امنیت پایدار و ارتقاء سطح امنیت جامعه همواره در گروهمکاری تک تک آحاد جامعه است.

وی جرم را ویروس جامعه دانست و افزود: همانگونه که در قسمتی از بدن انسان چنانچه ویروسی وارد شود سایر اندامها نیز درگیر خواهند شد ، در جامعه نیز چنانچه جرمی رخ بدهد تبعات و آثار اجتماعی سوء آن دامنگیر دیگر افراد نیز خواهد شد.

دادستان کرمان تاکید کرد : باید باور داشته باشیم جرم یک پدیده اجتماعی است و چنانچه حتی علیه فردی رخ دهد ، امنیت ، نظم و آرامش عمومی را به خطر خواهد انداخت .

وی یاد آور شد : جرم همواره در جامعه وجود داشته و دارد اما باید تلاش کرد تا با گرفتن فرصت ارتکاب جرم از مجرم نرخ جرم کاهش یافته و به حداقل ممکن برسد.

موحد تحقق امنیت مطلوب را در گرو همکاری و برنامه ریزی دانست و یادآور شد: باید برای امنیت عمومی خوب برنامه ریزی شده و امنیت خصوصی نیز خوب انجام پذیرد و بین این دو امنیت نیز تعامل سازنده برقرار باشد .

وی گفت : آحاد جامعه نیز باید در تأمین امنیت خصوصی هزینه کرده و تدبیر داشته باشند تا فرصت ها و زمینه های جرم نیز کاهش داشته باشد.

موحد هم فکری ، همراهی و ایجاد فضایی برای ارتباطات و ارائه هشدارهای قضایی را خواستار شد و گفت :به رغم هشدارهای بسیار زیاد مجموعه های انتظامی ، امنیتی و قضایی به مردم هنوز کلاهبرداری های تلفنی از مردم قربانی می گیرد و عده ای با یک تماس تلفنی و جلب اعتماد ، افراد از صنوف مختلف را که بعضاً افراد فرهیخته و تحصیل کرده را نیز شامل می شوند به پای دستگاه های خودپرداز کشانده و با ترفند و چرب زبانی حساب آنان را خالی می کنند.

دادستان کرمان تأکید کرد : بارها اعلام شده است برای واریز وجه به حساب اشخاص نیازی به حضور فرد دریافت کننده وجه در کنار دستگاه خودپرداز نیست.

در این جلسه نمایندگان صنوف مختلف نیز دغدغه های خود را در حوزه های مختلف امنیتی بیان داشتند. ش ک

برچسب ها: همکاری ، آحادجامعه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.