سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نظام صنفی، بخش کشاورزی را سازماندهی می‌کند

استاندار اردبیل گفت: وجود نظام صنفی در بخش کشاورزی با ارتقای آگاهی کشاورزان و انسجام دادن و هماهنگ کردن فعالیت‌های آنان می‌تواند توسعه پایدار بخش کشاورزی را زمینه سازی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد در دیدار با اعضای انجمن نظام صنفی کشاورزی در اردبیل به اهداف و رسالت‌های نظام صنفی کشاورزی در ارتباط با حمایت از حقوق تولید‌کنندگان بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود‌: نظام صنفی کشاورزی باید به تیم‌های کارشناسی فنی و تخصصی مجهز شده و نقش خود را در جهت توسعه کمی و کیفی محصولات و بهبود شرایط تولید‌، فروش و صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی به نحو شایسته ایفاء کنند.

وی گفت‌: وجود نظام صنفی در بخش کشاورزی با ارتقای آگاهی کشاورزان و انسجام دادن و هماهنگ کردن فعالیت‌های آنان می‌تواند توسعه پایدار بخش کشاورزی را زمینه سازی کند و با حضور بهره برداران و تولیدکنندگان در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی بسترهای لازم را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند.

نیکزاد اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی می تواند به دقت و سرعت تمام تحولات بخش کشاورزی را رصد کند و با اعلام آنها به مراجع ذی‌صلاح و ارایه راه حل پیشنهادی از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

استاندار اردبیل با بیان این که نظام صنفی در راستای خدمت به کشاورزان و زارعین و دامداران تشکیل یافته بود‌، گفت‌: متولی امور کشاورزی در استان سازمان جهاد کشاورزی است که در این زمینه بایستی همکاری‌، حمایت و پشتیبانی همه جانبه خود را در راستای شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی با فعالان این حوزه به ویژه نظام صنفی کشاورزی داشته باشد.

‌نیکزاد در ادامه به توانمندی و پتانسیل‌های موجود استان به ویژه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود‌: داشتن قابلیت‌های فراوان نظیر منابع آب و خاک حاصلخیز شرایط را برای رونق بخشیدن بخش کشاورزی مهیا کرده است که لازم است با مدیریت اصولی و برنامه ریزی دقیق از منابع موجود استان به نحو مطلوب استفاده بهینه شود.

وی خاطر نشان کرد : حضور کشاورزان در صنف موجب توانمند سازی آنها خواهد شد، چرا که تشکل سازی و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی یکی از زیر ساخت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، نظام ، صنفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.