سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال انتشار خبر انتصاب سرپرست جديد اداره كتاب؛

معاون اسبق معاونت فرهنگي وزارت ارشاد: اللهياري به اجبار مديركل اداره كتاب شد

محمد اللهياري به گفته معاونت اسبق معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اجبار مديركل اداره كتاب شد.

محسن پرويز، معاون اسبق معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم پردازش به دو نكته براي اصلاح اخبار منتشر شده در حوزه انتصاب سرپرست جديد اداره كتاب، افزود: گفته شده كه محمد اللهياري در زمان مسووليت من در معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشجو بوده اما در جواب اين گفته‌ها و شنيده‌ها بايد گفت كه مديركل اسبق اداره كتاب در زمان مسووليتم سرپرست اداره كتاب بوده و زماني كه به اجبار و به دليل نبود فردي مصلح براي سمت مديركلي اداره كتاب به اين سمت منتصب شد، تحصيلات خود را به پايان رسانده و دانشجو نبود.

وي گفت: البته اللهياري از دوستان من و فردي شايسته بود و در امر اداره كتاب، نه اما در ساير بخش‌هاي مديريتي به نظر شخصي مصلح بود.

به گفته پرويز، اتفاقا محمد اللهياري در مدت مسووليت خود به عنوان مدير اداره كتاب از مديران موفق اين اداره بوده و با برقراري ارتباط مناسب با ناشران، مشكلات مديريتي مديران ديگر اين اداره را پوشش مي‌داد.

معاون اسبق معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه اشكالات وارده بر كار اداره كتاب در دوره مسووليت محمد اللهياري را نتيجه بي‌توجهي وزير و معاونت فرهنگي به لزوم تشكيل گروه نظارت واجراي ضوابط نشر دانست و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اين بي‌توجهي و تامين نكردن شرايط اجراي ضوابط نشر، شرايط مديريت مديراني چون مدير اداره كتاب را سخت كرده بود.

پرويز همچنين با تاكيد بر اينكه بحث مميزي انتشار كتاب ارتباطي به مديريت اللهياري در سمت مديريت اداره كتاب ندارد، تصريح كرد: اگرچه بايد به تصميمات گرفته شده احترام گذارده شود اما اللهياري هم صلاحيت‌هاي عمومي لازم را داشت.

وي در پايان اولويت اول را اجراي ضوابط نشر دانست و گفت: اگر مدير جديد به طور كامل به بحث چاپ و نشر اشراف داشته باشد هم در صورت فراهم نشدن شرايط اجراي ضوابط نشر، نارضايتي‌هاي حاصل از اجرا نشدن اين ضوابط باقي خواهند ماند.

لازم به ذ كر است كه دادن پاسخ كتاب‌هاي تحويلي به اداره كتاب ظرف يك ماه و لزوم تشكيل كميته دومي جهت رسيدگي به شكايت و نارضايتي ناشر يا مولف نسبت به نتيجه اعلام شده توسط هيات نظارت بر چاپ و نشر كتاب، از ضوابط نشر به حساب مي‌آيند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.