سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشميان: بعد از رأي قطعي اسم بازيكن دوپينگي را فاش مي‌كنيم/ فقط جواب آزمايش 37 نمونه آمده است!

رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال گفت: تاكنون فقط از 37 نمونه آزمايش شده پاسخ گرفته‌ايم كه يك مورد مثبت داشتيم

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، احمد هاشميان اظهار داشت: از 60 بازيكن كشورمان به عنوان نمونه تست دوپينگ گرفته‌ايم كه تاكنون فقط نتايج 37 نمونه اعلام شده است و از بين همين نتايج يك نمونه مثبت داشتيم كه از بازيكنان ليگ برتر است اما بعد از رأي قطعي اسم اين فرد را اعلام خواهيم كرد.

وي درخصوص چگونگي سيستم گرفتن آزمايش دوپينگ گفت: بر مبناي آيين‌نامه بين‌المللي كه از سوي وادا به فدراسيون فوتبال كشورمان داده شده است، از ابتداي فصل و شروع مسابقات به صورت تصادفي ماموران ما سرزده وارد زمين برگزاري مسابقات مي‌شوند و در حضور نمايندگان دو تيم از بين بازيكنان قرعه‌كشي مي‌كنند و از هر تيم دو نفر انتخاب مي‌شوند تا تست بدهند البته ممكن است به ماموران ما اعلام شود كه از بازيكني كه مشكوك به دوپينگ است تست بگيريم كه در اين صورت آزمايش ما هدفمند از همان بازيكن نيز گرفته خواهد شد.

هاشميان تصريح كرد: اگر بازيكني از دادن نمونه امتناع كرد مي‌توانيم وي را محكوم كنيم.

رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال درباره تست ام‌آر‌آي تيم ملي نوجوانان كشورمان اذعان داشت: فدراسيون جهاني فوتبال معمولا در رده‌هاي سني زير 17 سال چون تفكيك و تشخيص آزمايش ام‌آر آي براي تراكم استخوان مشكل است تا قبل از مسابقات جهاني برنامه‌اي براي گرفتن آزمايش نداشت اما يك باره اعلام كردند كه از بازيكنان تست بگيريد ما هم به گفته آنها عمل كرديم.

هاشمیان در پایان خاطرنشان كرد: البته ازمايش ام‌آر آي نشان داد 6 بازيكن ما يا صفحه رشدشان بسته شده يا در حال بسته شدن است اما ما چون نمي‌خواستيم محكوم شويم و اگر يك راديولوژيست ديگر تشخيصي غير اين داشت محروم شويم، 6 بازيكن خود را از تيم خط زديم. البته پيش از اين بارها تست ام‌آر‌آي گرفته شده بود اما با توجه به اينكه نتايج آن زود تغيير مي‌كند هر 6 ماه يك بار آزمايش را مجدد انجام مي‌داديم.

برچسب ها: دوپینگ ، فاش ، آزمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.