سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرنوشت ترکیه براي پيوستن به اتحاديه اروپا ماه آينده مشخص می شود

وزراي خارجه اتحاديه اروپا در بروکسل در بيانيه اي اعلام کردند مذاکرات با ترکيه بر سر پيوستن به اتحاديه اروپا اوايل ماه آينده صورت خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري آلمان، ترکيه بيست و شش سال است در تلاش براي پيوستن به اتحاديه اروپاست با اين حال مذاکرات درباره عضويت اين کشور سه سال است به علت مخالفت فرانسه و آلمان با عضويت ترکيه به بن بست رسيده است. علت اصلي مخالفت فرانسه و آلمان تنشهاي ترکيه و قبرس است. 
اتحاديه اروپا در ماه ژوئن بالاخره توافق کرد فصلي جديد براي مذاکرات با آنکارا باز کند با اين حال آغاز اين فرايند را به علت نگراني درباره سرکوب اعتراضات ضد دولتي در ترکيه به تعويق انداخت. 
گيدو وستروله وزير خارجه آلمان روز دوشنبه در گفتگو با همتايان خود در لوکزامبورگ گفت اين اقدام اتحاديه اروپا بستن کامل درها به روي ترکيه نبود بلکه يک پيام به اين کشور بود و اين پيام توسط ترکيه شنيده شد. اکنون اتحاديه اروپا بايد گام بعدي را بردارد. 
استفان فول کميسر گسترش اتحاديه اروپا نيز هفته گذشته از پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا حمايت و در گزارشي درباره ترکيه از اصلاحاتي که در اين کشور صورت گرفته است تقدير کرد. 
وزراي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا روز سه شنبه درباره آغاز دوباره فصل 22 مذاکرات اتحاديه اروپا و ترکيه تصميم گيري خواهند کرد. مذاکرات اتحاديه اروپا و ترکيه براي عضويت آنکارا در اين اتحاديه 35 فصل دارد. 
برخي مسئولان خواستار مذاکرات درباره فصل هاي 23 و 24 شده اند که شامل حقوق سياسي قضايي، آزادي و امنيت است. 
ميشل اسپيندلگر وزير خارجه اتريش گفت از سرگيري هرچه سريعتر مذاکرات درباره فصول مربوط به حقوق بشر و عدالت از اهميت فوق العاده اي برخوردار است زيرا حصول اطمينان از اينکه ترکيه در مسير اروپا در حرکت است بسيار مهم است. 
وستروله نيز اضافه کرد اين منافع مشترک دو طرف است. اين تصميم درست هم براي اروپا و هم براي ترکيه است. 
وزراي اتحاديه اروپا همچنين روز سه شنبه به تدارک جزييات نشست آتي سران اتحاديه اروپا خواهند پرداخت که پايان اين هفته در بروکسل برگزار مي شود. از جمله محورهاي اصلي نشست سران اروپا فاجعه غرق شدن مهاجران غيرقانوني در سواحل ايتاليا است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.